Co z nietrafionym prezentem? Zwrot w sklepie stacjonarnym to dobra wola sprzedawcy, nie obowiązek
Jeżeli gwiazdkowy prezent okazał się nietrafiony, ubrania za małe, a zabawka zdublowana, to w wielu przypadkach takie przedmioty można zwrócić do sklepów. Rzecznicy praw konsumenta przypominają, że wszystko zależy od regulaminu konkretnej placówki, ale warto też pamiętać o kilku zasadach. Np. prezent zakupiony przez internet mamy prawo zwrócić do 14 dni bez podawania przyczyny.
- Duże sieciówki dopuszczają zwroty, ale na pewnych zasadach. Kupując coś wartościowego zawsze warto dopytać sprzedawcę, czy jest możliwość zwrotu towaru lub wymiany na inny - dodaje Małgorzata Płaszczyk-Waligórska.
Drobne przedmioty, których nie uda się zwrócić w sklepie, można wymienić np. w ReUżytkowni w Opolu. Miejsce to będzie czynne jednak dopiero po 6.01.