Radio Opole » Kraj i świat
2024-05-21, 06:30 Autor: PAP

Możliwość wyrażenia samego siebie coraz silniej przyciąga graczy do gier wideo

Z opublikowanego w poniedziałek 20 maja raportu „Inside Gaming” portalu Fandom wynika, że jednym z głównych powodów, dla których gracze sięgają po gry wideo jest możliwość kreowania rzeczywistości, zaangażowania własnej wyobraźni i wyrażania samego siebie. Wskazało na to blisko 50 proc. ankietowanych. W ankiecie wzięło udział 5 tysięcy fanów gier komputerowych z całego świata.

Wciąż najbardziej popularnym powodem, który przyciąga ludzi do gier jest ukojenie stresu. Jednak znaczenie zyskuje także możliwość kreowania rzeczywistości, zaangażowania własnej wyobraźni i wyrażania samego siebie, które wskazuje 46 proc. ankietowanych. W porównaniu do ubiegłego roku wskaźnik ten wzrósł o 10 proc.


Możliwość wyrażania samego siebie poprzez kreowanie i wyobraźnię sprawia, że aż 30 proc. graczy jest skłonnych do zwiększenia czasu poświęconego na granie. Dzięki temu świat gier wideo przyciąga ich jeszcze bardziej niż wcześniej. Z kolei 60 proc. graczy uważa, że wspomniane wyżej możliwości stały się dla nich o wiele ważniejsze niż kiedykolwiek. Stąd popularność gier takich jak „Minecraft” czy „Fortnite” umożliwiających kreowanie rzeczywistości według własnych upodobań.


„Od personalizacji postaci po cosplay i tworzenie treści. Gry wideo umożliwiły graczom odkrywanie, wyrażanie i wzmacnianie własnej tożsamości. Prawie dwie trzecie graczy twierdzi, że łatwiej jest być sobą z kontrolerami w rękach. Wraz z rosnącym znaczeniem gier jako sposobu wyrażania siebie i osobistej ewolucji, kluczowe jest, by marki brały pod uwagę te motywatory, by pomóc graczom przenieść stworzone przez nich postaci w grach komputerowych do prawdziwego świata” – mówi Stephanie Fried z Fandom.


Z ankiety wynika również, że aż 80 proc. graczy ocenia, że ich tożsamość w grach komputerowych różni się od tej, którą prezentują w prawdziwym świecie. 50 proc. ankietowanych wolałoby w prawdziwym życiu bardziej przypominać osobę, którą kreują w grach. Z kolei 48 proc. ankietowanych chciałoby, aby ich umiejętności życiowe, były tak mocne jak te, które posiedli w grach. Jednocześnie uważają, że często jedynie w społeczności graczy mogą naprawdę być sobą. (PAP Life)


kal/moc/


Kraj i świat

2024-06-03, godz. 13:10 Katowice/ Uniwersytet Śląski rozpoczął rekrutację na nowy rok akademicki Uniwersytet Śląski rozpoczął rekrutację na nowy rok akademicki. Na przyszłych studentów czeka ponad 9,5 tys. miejsc na 89 kierunkach wszystkich rodzajów… » więcej 2024-06-03, godz. 13:10 Komisja śledcza zakończyła przesłuchanie b. dyrektora Departamentu Budżetu w MS (krótka4) Sejmowa komisja śledcza ds. Pegasusa zakończyła w poniedziałek przesłuchanie b. dyrektora Departamentu Budżetu i Efektywności Finansowej w MS Jana Paziewskiego… » więcej 2024-06-03, godz. 13:10 Konin/ W czwartek rozpoczyna się 44. Międzynarodowy Dziecięcy Festiwal Piosenki i Tańca 2500 młodych artystów z ośmiu europejskich krajów rywalizować będzie od czwartku w 44. Międzynarodowym Dziecięcym Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie… » więcej 2024-06-03, godz. 13:00 Siemoniak: podjęte są działania, które mają zapewnić bezpieczeństwo wyborów do PE (którka4) Podjęte są działania, które mają zapewnić bezpieczeństwo wyborów do Parlamentu Europejskiego - mówił w poniedziałek minister spraw wewnętrznych i administracji… » więcej 2024-06-03, godz. 13:00 Gawkowski: Krajowy System Cyberbezpieczeństwa to nowa umowa społeczna (krótka5) Krajowy System Cyberbezpieczeństwa to nowa umowa społeczna w zakresie cybernetycznej odpowiedzialności - powiedział na poniedziałkowej konferencji wicepremier… » więcej 2024-06-03, godz. 12:50 Gawkowski: zatrzymaliśmy kolejne cyberataki na infrastrukturę krytyczną (krótka3) Zatrzymaliśmy kilka incydentów, które miały charakter ataku skoordynowanego na infrastrukturę krytyczną - poinformował w poniedziałek wicepremier, minister… » więcej 2024-06-03, godz. 12:50 Szef MSWiA nt. sprawy "Red is Bad": bulwersująca; będzie przedmiotem wyjaśnień Szef MSWiA Tomasz Siemoniak ocenił w poniedziałek, że sprawa dot. twórcy marki 'Red is Bad' jest bulwersująca. Jak mówił, 'mieliśmy do czynienia z wielkim… » więcej 2024-06-03, godz. 12:40 Dolnośląskie/ Ośmiolatek okazał się sprawcą podpaleń Ośmioletni chłopiec okazał się sprawcą podpaleń w Jelczu-Laskowicach (woj. dolnośląskie). Podpalił trójkołowy rowerek, wózek dziecięcy i śmietnik… » więcej 2024-06-03, godz. 12:40 B. dyrektor w MS: sprawa przekazania 25 mln zł na zakup Pegasusa była poza moją kompetencją (krótka3) Sprawa przekazania 25 mln zł na zakup Pegasusa była poza moją kompetencją - podkreślił b. dyrektor Departamentu Budżetu w MS Jan Paziewski. Świadek mówił… » więcej 2024-06-03, godz. 12:40 Szczerba: jeżeli Obajtek nie stawi się przed komisją śledczą, będę rekomendował wniosek do sądu o grzywnę i areszt… Daniel Obajtek wie, że posiedzenie komisji śledczej ds. tzw. afery wizowej jest 5 czerwca; jeżeli będziemy mieli do czynienia z uporczywym niestawiennictwem… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »