A chodzi o dwie instytucje wchodzące w skład RZPWE: Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji, które zajmuje się wsparciem nauczycieli i wsparciem szkoły oraz Wojewódzka Biblioteka Pedagogiczna, zajmująca się wsparcie nauczycieli w podręczniki, poradniki itp.
- Trzeba powiedzieć o wsparciu dwojakiego rodzaju – podkreślił nasz gość, charakteryzując pomoc, jakiej udzielał RZPED w okresie prowadzenia nauki zdalnej.
Pomoc polegała w zakresie między innymi wyboru lub tworzenia platform do nauki zdalnej, przygotowaniu tych platform, zakładaniu klas, kont uczniowskich. RZPWE w Opolu jest w tej dobrej sytuacji, że podobny projekt prowadził już kilka lat temu, więc dysponował pewnym doświadczeniem. Do tego doszła pomoc techniczna, związana z przejściem do nauczania przez internet.
Zdaniem Lesława Tomczaka jest kilka platform do nauczania zdalnego. Problem w tym, że nie mamy kultury nauczania zdalnego, bo nie byliśmy przygotowani do takiej formy nauczania, jak choćby szkolnictwo w Australii, gdzie zdalna nauka jest normą.