Radio Opole » Dobrze być w formie
2021-02-06, 12:56 Autor: Natalia Kryjom-Barylak

Zmęczenie jest tylko iluzją. Łukasz Szczerba o treningu personalnym

Łukasz Szczerba, trener personalny [fot. Natalia Kryjom-Barylak]
Łukasz Szczerba, trener personalny [fot. Natalia Kryjom-Barylak]
Łukasz Szczerba, trener personalny [fot. Natalia Kryjom-Barylak]
Łukasz Szczerba, trener personalny [fot. Natalia Kryjom-Barylak]
Świadomość w kwestii zdrowia, zbilansowanej diety oraz aktywności fizycznej coraz bardziej wzrasta. Ludzie chcą korzystać z porad specjalistów oraz ćwiczyć pod okiem ekspertów. Pod nazwą trenera personalnego kryję się o wiele więcej niż możemy przypuszczać.
Trener osobisty to nie tylko osoba, która opracowuje plan treningu i nadzoruje jego przebieg. Do jego zadań należy także m.in. zaplanowanie diety oraz odpowiednia motywacja podopiecznego. Jak zaznacza trener personalny Łukasz Szczerba podczas zajęć ćwiczymy zarówno ciało jak i umysł - Często trzeba człowieka zmotywować, trzeba mu powiedzieć że da radę, szczególnie wtedy, kiedy pojawia się kryzys.

Głównym zadaniem trenera osobistego jest skomponowanie indywidualnego zestawu ćwiczeń, który uwzględnia stan zdrowia, poziom wytrenowania oraz cele ćwiczącego. Cel to zdaniem Łukasza priorytet - Twój cel to najważniejsza sprawa a trener stoi z boku, wspiera cię a jak się potkniesz to pomaga Ci wstać.

Regularne spotkania z trenerem osobistym pomagają nam utrzymywać systematyczność treningów, odpowiednią ich intensywność i przede wszystkim poprawność. Dzięki czemu osoby które trenują personalnie osiągają znacznie lepsze rezultaty niż te, które robią to często nieumiejętnie na własną rękę.

Jaka powinna być częstotliwość treningów, aby efekty były widoczne? Łukasz Szczerba odpowiada - Im więcej tym lepiej, ale oczywiście z głową, nie można przyjść na pierwszy trening i od razu ostro trenować przez siedem dni w tygodniu, bo nasz organizm nie jest do tego przyzwyczajony. Jeden lub dwa treningi z trenerem personalnym w tygodniu to jest taka optymalna wartość, plus oczywiście aktywność we własnym zakresie, żeby osoba dokładała coś od siebie.

Oprócz samych ćwiczeń niezwykle ważna jest świadomość żywieniowa i odpowiednio zbilansowana dieta, do której można dostosować trening personalny. W rozmowie Łukasz Szczerba opowiada jak ważne jest spożywanie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia oraz dlaczego regeneracja to kluczowy element w zachowaniu zdrowia i dobrego samopoczucia.
Rozmowa Natalii Kryjom-Barylak z Łukaszem Szczerbą

Dobrze być w formie

2021-04-20, godz. 08:59 Joga twarzy, naturalny sposób na piękno Joga twarzy to ćwiczenia twarzy, które przynoszą efekty w postaci spłycenia zmarszczek, poprawy owalu oraz napięcia skóry. Praktykuje ją coraz więcej osób… » więcej 2021-04-18, godz. 07:33 Od czego zacząć przygodę z bieganiem? Bieganie to jedna z najpopularniejszych aktywności fizycznych w Polsce. Nie wymaga żadnego sprzętu ani przygotowania. Każdy może to robić - wystarczy ubrać… » więcej 2021-04-16, godz. 08:44 Dawid Dyminczuk o tym, co powinny jeść osoby, które mają problemy z wątrobą Głównym zadaniem wątroby jej usuwanie z organizmu wszelkich nieczystości - w szczególności są to toksyny zawarte w żywności, metale ciężkie, chemiczne… » więcej 2021-04-14, godz. 09:56 Podróżniczka ekstremalna - Kamila Kielar o miłości do przygód Przejechanie rowerem sporej części Kanady i Alaski zimą, samotne przejście Pacific Creat Trail, podróż przez Afrykę śladami Kazimierza Nowaka czy Bije… » więcej 2021-04-12, godz. 09:36 Taniec i jego terapeutyczny wpływ na nasze ciało i umysł Tempo codziennego życia wzrasta. Nieodłącznymi elementami naszego współczesnego świata stały się hałas, stres i pośpiech. Lekarstwem na pędzący tryb… » więcej 2021-04-10, godz. 07:39 Masz jaja - idź na badania, dlaczego profilaktyka zdrowia jest taka ważna? Głównym celem akcji jest natomiast promowanie idei profilaktycznych badań mężczyzn pod kątem nowotworów. Krzysztof Danków, organizator akcji, który pokonał… » więcej 2021-04-08, godz. 08:22 Oskar Koźlik o prototypie bezobsługowej szklarni Szklarnia z pachnącymi, ekologicznymi warzywami, której... nie trzeba obsługiwać - kto nie chciałby mieć takiego cudu techniki w swoim ogródku. Niewykluczone… » więcej 2021-04-06, godz. 10:03 Iwona Wierzbicka o zaletach i wadach picia wody Woda odgrywa bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Ile szklanek wody najlepiej pić, aby organizm był dobrze nawodniony? Czy temperatura… » więcej 2021-04-04, godz. 07:28 Taniec mocy. O spontanicznym ruchu oraz jego korzyściach Sławomir Gęściak Ciało jest siedzibą naszych emocji, które pod wpływem ruchu mogą się uwalniać w postaci śmiechu, płaczu czy nawet krzyku. To uzdrawiające doświadczenie… » więcej 2021-04-02, godz. 07:57 Post a zdrowie. Rozmowa z Renatą Ptak-Kolorz Post, czyli powstrzymywanie się od jedzenia, może mieć dobry wpływ na nasz organizm. Eksperci twierdzą, że to prosty sposób na przedłużenie życia, oczyszczenie… » więcej
12345
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »