Radio Opole » Publicystyka w Radiu Opole » Loża Radiowa (rozmowy w latach 2014 - 2021) » Katarzyna Gniot ze Zdzieszowic i Bartosz Bukała…
2021-04-23, 17:40 Autor: Jan Poniatyszyn

Katarzyna Gniot ze Zdzieszowic i Bartosz Bukała z Głuchołaz o aktywności fizycznej oraz atrakcyjnych miejscach rekreacji w ich regionie

Katarzyna Gniot i Bartek Bukała "Popołudniowa Loża Radiowa"
Obostrzenia związane z pandemią znacznie ograniczyły naszą aktywność fizyczną. Przyczyną tego jest m.in. zamknięcie obiektów sportowych. Wiosna sprzyja ruchowi w plenerze i o tym mówiliśmy w Popołudniowej Loży Radiowej.
- Nasze stowarzyszenie jest grupą sportową ukierunkowaną przede wszystkim na organizację zawodów. Działalność rozpoczynaliśmy uczestnicząc w triathlonach. Sami też jesteśmy zawodnikami. To nas skłoniło do sformalizowania grupy. Organizujemy różne zawody: rowerowe MTB, pływackie, biegi, triathlony. Uderzamy we wszystkie dziedziny sportu. Ten rok rozpoczęliśmy treningiem pod nazwą Ultramaraton Annogórski. Cieszył się dużym zainteresowaniem. Wszystkie aktywności realizujemy przestrzegając obostrzeń związanych z pandemią. Zawsze możemy liczyć na pomoc starostwa krapkowickiego, z którym bardzo dobrze nam się współpracuje. Staramy się też pozyskać pieniądze z innych źródeł. Podczas pandemii otrzymaliśmy dofinasowanie z Powiatowego Urzędu Pracy w Krapkowicach. Nasze dochody pochodzą też z opłat startowych uczestników zawodów. Z tych pieniędzy opłacamy związane z tym koszty. Organizujemy też zawody dla dzieci i młodzieży, aby wszyscy z całymi rodzinami uczestniczyli w naszych projektach sportowych i kulturalnych. Dziewiątego maja będzie Silverman Cross Triathlon na Jeziorze Srebrnym w Januszkowicach. Jest to już siódma edycja tej imprezy. Tam jest fantastyczny teren do pływania, biegów i jazdy rowerowej. Tydzień później mamy swimrun. W tym roku przygotowaliśmy nową trasę. Przechodzi przez dziewięć jezior w powiecie krapkowickim i strzeleckim. 9 czerwca odbędzie się Odra Triathlon w Krapkowicach. W następnych miesiącach zaplanowane mamy kolejne imprezy. Ultramaratony i biegi długie po pięknych terenach cieszą się sporym zainteresowaniem. Mają dużą przyszłość. Tam nie liczy się kto pierwszy przybiegnie. Taki długi bieg wymaga ogromnego wysiłku. Samo pokonanie takiego dystansu to już jest wygrana. Nie ma tam parcia na wynik czasowy. Ważny jest kontakt z naturą i to jest bardzo przyjemne - powiedziała Katarzyna Gniot, prezes Stowarzyszenia Grupa Kapija Sport w Zdzieszowicach.

Wchodząc na 19 szczytów Gór Opawskich można zdobyć ustanowioną niedawno odznakę turystyczną.

- Jest to świetna inicjatywa Zespołu Opolskich Parków Krajobrazowych. Zaprasza do zdobycia wszystkich najważniejszych wzniesień na jego terenie. Na pierwszym miejscu jest oczywiście najwyższa Kopa Biskupia. Cała akcja jest tak przemyślana, że te szczyty można podzielić sobie na etapy. W ten sposób jest do zdobycia odznaka turystyczna Korona Parku Krajobrazowego „Góry Opawskie”. Mapy tych szlaków można otrzymać w siedzibie parków krajobrazowych w Pokrzywnej, albo w Centrum Informacji Turystycznej w Głuchołazach. Natomiast Klub Turystyki Kolarskiej KTUKOL w Głuchołazach jest inicjatorem Dziecięcej Odznaki Turystycznej Miasta Orderu Uśmiechu. Można ją otrzymać zdobywając Kopę Biskupią lub Górę Chrobrego – powiedział Bartosz Bukała, naczelnik Wydziału Turystyki, Promocji i Sportu w Głuchołazach.

Atrakcją tego miasta są trasy rowerowe typu singletrack pod nazwą „Złote Ścieżki” oraz pieszy Szlak Złotych Górników.

- Te trasy są bardzo często mylone, a mają odmienne przeznaczenie turystyczne. W tym roku gmina Głuchołazy zrealizuje projekt, który uatrakcyjni Szlak Złotych Górników. Pojawią się tam nowe tablice informacyjne opisujące relikty wydobycia złota oraz będą ustawione naturalnej wielkości rzeźby gwarków i górników eksploatujących ten cenny kruszec. Nasza Góra Parkowa to jedno z ciekawszych miejsc dla miłośników kolarstwa górskiego. Są tam dobrze przygotowane górskie, leśne, cztery rowerowe trasy zjazdowe o różnym stopniu trudności. W przyszłym roku „Złote Ścieżki” zostaną rozbudowane – mówił Bartosz Bukała.
Z Katarzyną Gniot rozmawia Jan Poniatyszyn
Z Bartoszem Bukałą rozmawia Jan Poniatyszyn

Zobacz także

2021-12-13, godz. 17:22 Jan Tomalik o tym, jak w rozgłośni wyglądały pierwsze godziny wprowadzenia stanu wojennego - Miałem nocny dyżur w radiu, nagle usłyszałem, że przestaliśmy nadawać, zniknął program. W radiu nie może być ciszy, na takie wypadki mieliśmy przygotowane… » więcej 2021-12-13, godz. 13:35 Violetta Porowska o 40 rocznicy stanu wojennego, fundusze kompensacyjnym wizycie ministra zdrowia w Opolu Gościem parlamentarnej odsłony Loży Radiowej była dziś Violetta Porowska, poseł PiS. Rozmawialiśmy o 40 rocznicy wprowadzenia stanu wojennego i wystawie… » więcej 2021-12-13, godz. 09:22 Bogusław Bardon: Stan wojenny jest traumą, bo Polak do Polaka strzelał. Trzeba powiedzieć wszystkim jak było i jak… - Zabrali mnie z mojego mieszkania, skutego wywieźli na dołek, gdzie spotkałem kolegów wspominał aresztowanie 13 grudnia 1981 roku Bogusław Bardon jeden… » więcej 2021-12-10, godz. 18:22 Młodzieżowa Loża Radiowa o tym dlaczego młodzi odchodzą od Kościoła Niedawno Katolicka Agencja Informacyjna opublikowała głośny "Kościół w Polsce", z którego wynikało, że przez ostatnie ćwierć wieku spadek deklaracji… » więcej 2021-12-10, godz. 13:48 Dr inż. Adam Czubak o projekcie Cyber Eva, który zapewni bezpieczeństwo cybernetyczne Opolscy naukowcy z Politechniki Opolskiej i Uniwersytetu Opolskiego pracują nad stworzeniem aplikacji "Cyber Eva". Ma ona pomoc w zapewnieniu bezpieczeństwa… » więcej 2021-12-10, godz. 09:07 Dr Jarosław Mijas, konsultant ds. pediatrii: bardzo wiele dzieci choruje na covid-19 na Opolszczyźnie, także niemowlęta… - Niestety bardzo dużo dzieci w województwie opolskim choruje na covid-19 i z własnych doświadczeń wiem, że o wielu przypadkach nie wiemy - dr Jarosław… » więcej 2021-12-09, godz. 12:15 Debata "Pracodawcy, związkowcy i eksperci" o naruszeniach praw pracowniczych i pomyśle większych sankcji dla pracod… Gośćmi radowej debaty byli: dr Artur Żurakowski (ekonomista), dr Witold Potwora (ekonomista), Piotr Pancześnik (Kongregacja Przemysłowo-Handlowa), Grzegorz… » więcej 2021-12-09, godz. 12:14 "Prosto z sejmu" w Loży Radiowej. Magdalena Ogórek rozmawia z posłem PiS Tomaszem Latosem o głosowanym w sejmie funduszu… Gościem Magdaleny Ogórek był w tym tygodniu Tomasz Latos, poseł PiS i zarazem przewodniczący sejmowej komisji zdrowia. Poseł na gorąco komentował posiedzenie… » więcej 2021-12-09, godz. 09:29 Zbigniew Kubalańca, wicemarszałek województwa o powodach odrzucenia uwag posła Janusza Kowalskiego do Funduszy Europejskich… - To jest wpisywanie się w politykę PiS-u, która od kilku lat napuszcza obywateli na różne grupy. Dyskryminuje, zwalcza. Pięć samorządów województw… » więcej 2021-12-08, godz. 13:10 Dr Marek Mazurkiewicz o swoich badaniach dotyczących udziału mniejszości narodowych i etnicznych w życiu politycznym… - Komitety mniejszości narodowych i etnicznych są zwolnione z konieczności osiągnięcia 5% progu wyborczego w skali kraju, ale muszą go przekroczyć w okręgu… » więcej
34567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »