- Wciąż można zgłaszać propozycje w ramach konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Opolskiego – Certyfikat OROT 2018. To już 10. edycja tego konkursu, który stanowi etap regionalny XVI edycji ogólnopolskiej rywalizacji pod patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej. Przypomnijmy, że w poprzedniej edycji laureatem Certyfikatu Internautów POT został nasz opolski produkt turystyczny, czyli Zamek Niemodlin – przypominał Mielec.
- W tej chwili skupiamy się przede wszystkim na ofercie dla rodzin, która koncentruje się wokół turystyki weekendowej. Promujemy krótkie, atrakcyjne weekendowe oferty – mówił dyrektor OROT.
- W ramach promocji naszego regionu współpracujemy z dziennikarzami zagranicznymi, których gościmy u nas, pokazując im atrakcje Opolszczyzny. Efektem są ich publikacje, które mając duży zasięg, stanowią bardzo dobrą i skuteczną reklamę naszej oferty. Współpracujemy również z blogerami, których zabieramy w wyjątkowe miejsca, co później prezentują w swoich wpisach internetowych – informował Mielec.
- Z roku na rok przybywa w naszym regionie ścieżek rowerowych, choć wciąż brak całościowego spojrzenia na tę kwestię. Mamy więc pojawiające się poszczególne odcinki dróg rowerowych, łatane są braki w obrębie poszczególnych gmin. Rozumiemy, że każda gmina ma swoje problemy, swoje potrzeby. Musimy jednak myśleć o szerszych projektach, planowanych z perspektywy województwa, a nie tylko poszczególnych gmin – mówił dyrektor OROT.