Radio Opole » Gospodarka
2022-07-20, 17:35 Autor: Maja Laksy

Opole: reklamy wielkopowierzchniowe to już przeszłość. Od dziś obowiązuje uchwała krajobrazowa

Z Opola znikają reklamy wielkopowierzchniowe [fot.Maja Laksy]
Z Opola znikają reklamy wielkopowierzchniowe [fot.Maja Laksy]
Z Opola znikają reklamy wielkopowierzchniowe [fot.Maja Laksy]
Z Opola znikają reklamy wielkopowierzchniowe [fot.Maja Laksy]
Z Opola znikają reklamy wielkopowierzchniowe [fot.Maja Laksy]
Z Opola znikają reklamy wielkopowierzchniowe [fot.Maja Laksy]
Z Opola znikają reklamy wielkopowierzchniowe. Powodem jest uchwała krajobrazowa, która dziś (20.07) weszła w życie. Z jej pomocą władze stolicy regionu chcą uporządkować miejską architekturę i przestrzeń publiczną.
- Uchwała reklamowa jest odpowiedzią na problem zaśmiecania przestrzeni miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami - mówi Daria Strąk z biura prasowego opolskiego ratusza.

- Uchwała wprowadza zasady i warunki umieszczania reklam w mieście. Zgodnie z tą uchwałą Opole zostało podzielone na 5 obszarów - A, B, C, D, E. W tych obszarach obowiązują odrębne ustalenia szczegółowe. M.in sposób sytuowania reklam, wymiary reklamy i standardy jakościowe ich wykonania.

Reklamodawcy, którzy nie dostosują się do uchwały krajobrazowej muszą liczyć się z dotkliwymi karami finansowymi.

- Taka kara będzie w wysokości 122 złotych za metr kwadratowy za każdy dzień. Najpierw jednak chcemy, żeby reklamodawca dostosował tę uchwałę. W związku z tym będzie informacja o wizycie i o sposobie dalszego działania, a potem dopiero naliczymy kary, jeżeli do danego terminu nie zostanie usunięta reklama - mówi Zbigniew Bomersbach, architekt miejski Opola.

Uchwała z jednej strony porządkuje przestrzeń publiczną od nadmiernej ilości reklam, a
z drugiej oznacza duże wyzwanie dla wybranych przedsiębiorców. Michał Gruszczyński, właściciel agencji reklamowej w Opolu mówi, że reklamodawcy muszą się liczyć ze znacznym spadkiem dochodów, a najgorszym wypadku z likwidacją działalności.

- Miasto wprowadziło uchwałę krajobrazową w takiej formie, że de facto likwiduje całość jednej z branż reklamowych, czyli reklamę zewnętrzną - dodaje.

- Dla wielu firm wiąże się to na pewno z dużymi kłopotami, jak nie z upadkami. My jesteśmy zmuszeni do zawieszenia bądź rozwiązania umów najmu ze wspólnotami mieszkańców i z właścicielami gruntów, na których stoją nasze konstrukcje. Nie będzie nam to w żaden sposób generowało przychodów w przyszłości. Natomiast oddzielną rzeczą są straty bardzo wymierne, jeżeli chodzi o usuwanie nośników reklamowych. To są kwestie wielotysięczne.

O zdanie na temat obecności reklam wielkopowierzchniowych w mieście i wprowadzenie uchwały krajobrazowej zapytaliśmy mieszkańców Opola.

- Wizualnie będzie lepiej i czyściej po prostu. Przecież ile tych reklam tutaj jest? Gdzie się pani nie obróci, tam reklama.

- Dobrze oczywiście dla rynku, bo nie będzie on tak obklejony reklamami. Dla wspólnot mieszkaniowych już niekoniecznie, bo rzeczywiście tracą oni jakieś zyski. Jestem gdzieś pośrodku.

- Te reklamy, które mówią o turystyce, o jakiś atrakcjach, to jak najbardziej. Tylko nie te z typowych molochów handlowych.

Dodajmy, że każdy reklamodawca, który ma pytania i wątpliwości związane z uchwałą krajobrazową może zasięgnąć porady urzędników, pisząc na adres e-mail reklama@um.opole.pl lub zadzwonić pod numer 77 45 11 346.
Daria Strąk
Zbigniew Bomersbach
Michał Gruszczyński
mieszkańcy Opola

Gospodarka

2024-04-23, godz. 18:00 W Nysie debatowano o kierunkach rozwoju biznesu Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie, ale przede wszystkim postępująca reindustrializacja, która wpływa na rozwój lokalnych przedsiębiorstw -… » więcej 2024-04-23, godz. 13:00 Nowy okres rozliczeniowy w programie „Rodzina 800+”. Wnioski do końca kwietnia Został tydzień na złożenie wniosku o 800+ na nowy okres rozliczeniowy. Świadczenie wychowawcze przysługuje na każde dziecko do ukończenia przez nie 18… » więcej 2024-04-23, godz. 09:30 "E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm". Opolska Izba Gospodarcza zaprasza na szkolenie - Nie najlepsze są nastroje w polskim biznesie. Koniunktura w wielu branżach jest słaba - powiedział w Porannej Rozmowie Radia Opole Bartosz Ryszka, prezes… » więcej 2024-04-22, godz. 17:31 Opole: rozpoczęła się trzydniowa konferencja branżowa inżynierów budownictwa 28 referatów o bardzo szerokiej tematyce zostanie wygłoszonych przez trzy dni podczas VI Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej ECCE 2024 w Opolu… » więcej 2024-04-19, godz. 13:57 Jak zachęcić nastolatków do wyboru szkół branżowych? Deficyt fachowców na rynku pracy to jeden z głównych tematów 7. Warsztatów Orientacji Zawodowej w Wojewódzkim Zakładzie Doskonalenia Zawodowego w Opolu. » więcej 2024-04-19, godz. 06:07 MZK w Nysie świętuje 70. urodziny. Zaczynali bez rozkładu, dziś obsługują wszystkie sołectwa 70 lat działalności na rynku świętuje Miejski Zakład Komunikacji w Nysie. Spółka powstała w lutym 1954 roku. Kursowały wtedy autobusy Mavag o mocy 105… » więcej 2024-04-17, godz. 15:16 Ruszyły szparagowe żniwa. Szybciej niż w zeszłym roku Szparagowe żniwa w tym roku o prawie miesiąc szybciej. Jest to spowodowane przede wszystkim wysokimi temperaturami, z jakimi mieliśmy do czynienia na początku… » więcej 2024-04-17, godz. 10:00 Delikatny spadek liczby ubezpieczonych obcokrajowców na Opolszczyźnie Ponad 1,3 miliona cudzoziemców jest ubezpieczonych w całym kraju w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Na Opolszczyźnie to nieco ponad 23 tys. osób, ale… » więcej 2024-04-16, godz. 17:00 Znamy szczegóły prac przy zabytkach w centrum Olesna Ponad półtora miliona złotych kosztuje gminę Olesno remont dachu szkoły podstawowej nr 1 i modernizacja elewacji bocznej ratusza. » więcej 2024-04-15, godz. 15:41 Uniwersytet WSB Merito kupił działkę przy CUP w Opolu Uniwersytet WSB Merito kupił od Opola działkę w okolicach Centrum Usług Publicznych. » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »