Radio Opole » Wiadomości z regionu
2019-03-02, 23:15 Autor: Katarzyna Doros

Pieniądz zaczyna się dopiero od banknotu? Kasjerka nie przyjęła bilonu, a klient wyszedł bez zakupów

grosze
grosze
Do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec Opola, który podczas zakupów w supermarkecie Tesco przy pl. Teatralnym w Opolu chciał zapłacić siedmioma złotymi uzbieranymi z groszy. Kasjerka odmówiła jednak przyjęcia bilonu. Przepychanka na grosze trwała blisko 20 minut, a ostatecznie klient ze sklepu wyszedł bez zakupów.
- Cztery złote było po 20 i 10 groszy i trzy złote po 2 i 5 groszy, także tego nie było dużo. Kasjerka powiedziała, że nie ma obowiązku liczenia tych pieniędzy. Po dłuższym czasie wezwano kierownika sklepu, wtedy rozpętała się prawdziwa awantura - mówi Jan Czeszkiewicz. - Pani kierownik powiedziała, że nie będzie kasjerka liczyć, nie ma takiego obowiązku. Ja tłumaczyłem, że to jest normalny środek płatniczy, polski, legalny. Pani kierownik mówi - my nie mamy ludzi na kasie, nikt tego liczyć nie będzie. Odszedłem od tej kasy zawstydzony, zrobiło się zbiorowisko, ludzie nie wiedzieli o co chodzi, mogli pomyśleć, że może chciałem oszukać, coś ukraść. Po prostu zostałem sponiewierany, obrażony. 20 minut obie panie ze mną walczyły, a wystarczyło w ciągu minuty policzyć te drobniaczki i byłoby po temacie.

Pan Jan uważa, że został potraktowany bardzo niesprawiedliwie. Jako stały klient sklepu domaga się przeprosin. O pomoc poprosił rzecznika konsumentów.

- Banknoty i monety są prawnymi środkami płatniczymi w Polsce i tutaj nie widzę żadnego powodu, dla którego sprzedawca miałby odmówić przyjęcia zapłaty w bilonie, akurat jeżeli mówimy o tej sprawie. Jeżeli konsument realizuje zapłatę nawet w tych grosikach, no to sprzedawca jest zobowiązany przyjąć zapłatę i wydać towar - mówi Marek Trejda, Miejski Rzecznik Konsumentów w Opolu.

W odpowiedzi na nasze zapytanie o wyjaśnienie tej sytuacji biuro prasowe Tesco przesłało oświadczenie:

W Tesco dokładamy wszelkich starań, aby nasi klienci byli obsługiwani na najwyższym poziomie. W naszych sklepach realizowane są transakcje zarówno gotówkowe, jak i bezgotówkowe. Nasi pracownicy mając na uwadze dobro klienta, starają się zawsze reagować na jego potrzeby i szukać najlepszych rozwiązań, które będą dla niego wygodne i najprostsze.

Tak też było w omawianym przypadku. Ze względu na znaczną ilość posiadanych monet, którą klient przyniósł w woreczku, nasz kierownik zespołu ds. obsługi klienta zaproponował przejście do kasy samoobsługowej. Kasa ta umożliwia szybkie i automatyczne przeliczenie wszelkich monet, efektywniej niż w przypadku manualnej pracy kasjera. Klientowi została zaproponowana również pomoc podczas dokonywania zakupu. W opisywanej sytuacji nie możemy mówić o interwencji ze strony pracownika ochrony – ta nie miała miejsca.

Sprawę te wyjaśniliśmy z kierownictwem sklepu, m.in. analizując nagrania z monitoringu przedstawiające sytuację.

Mamy nadzieję, że wyjaśnienia te będą dla Państwa i Państwa słuchacza wystarczające.

Z wyrazami szacunku,
Biuro Prasowe
Tesco Polska
Jan Czeszkiewicz
Marek Trejda

Wiadomości z regionu

2024-04-25, godz. 17:00 Głogówek chce być przyjazny dla osób niepełnosprawnych Niepełnosprawni uczniowie z trzech powiatów będą mieli bezpieczny i komfortowy przewóz do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Głogówku. Gmina kupi… » więcej 2024-04-25, godz. 16:00 Zakład Aktywności Zawodowej przy Fundacji DOM działa już 20 lat Od 20 lat przekazują wsparcie w postaci szkoleń, praktyk i staży. Obecnie pracuje tam 60 osób z umiarkowanym lub znaczącym stopniem niepełnosprawności… » więcej 2024-04-25, godz. 15:46 Z fotela wiceburmistrza na... burmistrza. Krzysztof Reinert nowym włodarzem Gogolina Krzysztof Reinert, aktualny wiceburmistrz Gogolina, już za kilka dni będzie rządził w gminie. W wyborach samorządowych pokonał dwóch kontrkandydatów, potrzebna… » więcej 2024-04-25, godz. 15:41 Modernizacja koksowni w Zdzieszowicach na półmetku. Inwestycja warta 165 mln zł 165 mln zł kosztują prace modernizacyjne w zakładach koksowniczych ArcelorMittal Poland w Zdzieszowicach. Do nowo wybudowanego 90-metrowego komina, który zastąpił… » więcej 2024-04-25, godz. 14:30 "Tu się nie da przejść". Pacjenci mają problem z dotarciem do przychodni w Opolu [INTERWENCJA] - Piesi muszą tu wykonać slalom - skarży się mieszkanka Opola na drogę do przychodni 'Centrum' przy ulicy Kościuszki. Od kilku lat jest tam parking dla samochodów… » więcej 2024-04-25, godz. 14:05 To już jest koniec... Radni Opola zebrali się po raz ostatni w tej kadencji Dla 8 radnych Opola to była ostatnia okazja, by zabrać głos podczas dyskusji i zagłosować. Dziś (25.04) radni ósmej kadencji spotkali się po raz ostatni… » więcej 2024-04-25, godz. 14:00 "Słowem malowane - o rodzinie opowieści". Osoby z niepełnosprawnością recytowały poezję Zwykle występują tu gwiazdy muzyki. Dziś (25.04) sceną Narodowego Centrum Polskiej Piosenki zawładnęli uczniowie szkół specjalnych z całego województwa… » więcej 2024-04-25, godz. 13:00 Policjanci nie tylko łapią przestępców. Pomagają też w wyjątkowych sytuacjach Pomogli osobom w potrzebie, na ręce Komendanta Głównego Policji wpłynęło podziękowanie od lokalnych władz. » więcej 2024-04-25, godz. 12:15 Mieli montować fotowoltaikę, kradli miedziane przewody. Zatrzymano 7 pracowników Ukradli swojemu pracodawcy pół tony miedzianych przewodów, przyłapano ich na gorącym uczynku. Na początku kwietnia dzielnicowy z gminy Niemodlin dowiedział… » więcej 2024-04-25, godz. 11:00 W całej Polsce rośnie liczba zachorowań na krztusiec. Jak wygląda sytuacja na Opolszczyźnie? 24 przypadki zachorowania na krztusiec odnotowała do 15 kwietnia Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Opolu. Przez cały ubiegły rok takich zakażeń… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »