Radio Opole » Wiadomości z regionu
2018-09-08, 18:25 Autor: Marzena Śmierciak

Klienci opolskiego biura podróży utknęli na wyspie Lesbos. Z powodu awarii samolotu nie mogli wrócić do kraju

[Fot. Patryk]
Grecja [fot. J. Maćkowiak]
Polscy turyści do kraju mieli wylecieć w piątek rano. Około stu osób, w tym rodziny z dziećmi, utknęło na greckiej wyspie Lesbos. Na wakacje do Grecji przyjechali przed tygodniem z biurem podróży Itaka. Loty organizuje firma Travel Service.
- Wylot naszego samolotu do Polski był zaplanowany na wczoraj (08.09) na godzinę 10.55 czasu lokalnego. Wsiedliśmy do samolotu, po czym kazano nam wysiąść, bo okazało się, że jest jakaś awaria maszyny. Noc spędziliśmy w hotelu, wylot miał być najpierw wczoraj, potem dziś rano, a my dalej czekamy - przekazał nam pan Patryk.

- Dziś około godz. 9.00 dostaliśmy informacje, że mamy się udać z hotelu na lotnisko. Tam nas zawieziono z informacją, że około 10.30 samolot powinien wylecieć, natomiast na miejscu okazało się, że jest to nieprawda. Samolot dalej jest w serwisie. W tej chwili jesteśmy w hotelu, z Itaki nie dostajemy żadnych informacji - powiedział nam turysta. - Sami musimy dzwonić do rezydentek, sami musimy prosić o informacje, czujemy się porzuceni. Nie mamy żalu, że doszło do awarii samolotu, ale o to, że jest problem z przepływem informacji - dodał pan Patryk.

- Dziś w godzinach dopołudniowych okazało się, że awaria samolotu jest na tyle poważna, że nie będzie on mógł wykonać tego rejsu. Przewoźnik Travel Service podjął decyzję o wysłaniu maszyny zastępczej - powiedział nam wiceprezes zarządu Itaki, Piotr Henicz.

Jak dodał, samolot zastępczy wyleciał z Pragi, na miejscu w Grecji będzie około godz 19.00.

- I o 21.00 czasu greckiego samolot z polskimi turystami wystartuje z wyspy Lesbos - dodał Piotr Henicz. - Ze swojej strony jako biuro podróży staraliśmy się klientom zagwarantować to, co niezbędne, czyli opiekę polegającą na zapewnieniu wyżywienia i noclegu, aby klienci nie musieli tego czasu spędzać na lotnisku, co było naszym obowiązkiem i co udało nam się zapewnić. Natomiast jeśli chodzi o przepływ informacji, na który klienci narzekali, proszę zawsze wziąć poprawkę, że w tego typu sytuacjach biuro podróży jest w 100 procentach uzależnione od informacji od przewoźnika. W tym przypadku był to Travel Service - dodał Henicz.

Jeśli wszystko tym razem pójdzie zgodnie z planem, to samolot z greckiej wyspy Lesbos wyląduje w Katowicach około godz. 22.00.
Pan Patryk
Piotr Henicz

Wiadomości z regionu

2024-04-27, godz. 20:04 Zlot motocyklowy na lotnisku pod Opolem. "Czujemy benzynę i spaliny w powietrzu i o to chodzi" Nie samoloty, a ... motocykle można było tym razem spotkać na lotnisku w Polskiej Nowej Wsi. Zorganizowano tam dziś (27.04) zlot motocyklowy. » więcej 2024-04-27, godz. 20:00 Rowerzyści na start. W Prudniku jeździli śladami legend polskiego kolarstwa Sezon rowerowy w Prudniku oficjalnie rozpoczęty. Cykliści ruszyli śladami Franciszka Surmińskiego i Stanisława Szozdy - legend polskiego kolarstwa. Dziś… » więcej 2024-04-27, godz. 19:25 3xKOPA w Górach Opawskich. "Jest nutka rywalizacji, to nas napędza" Malownicza, górska trasa, dobra pogoda, a do pokonania jeden z czterech dystansów: 20 km, 42 km, 63 km lub 100 km. Festiwal Biegów Górskich 3xKOPA zorganizowano… » więcej 2024-04-27, godz. 17:07 Zderzenie motoroweru z osobówką w Dobrodzieniu Do czołowego zderzenia samochodu osobowego z motorowerem doszło dziś (27.04) przed 15:00 w Dobrodzieniu. » więcej 2024-04-27, godz. 15:00 Gmina Jemielnica walczy o Europejską Nagrodę Odnowy Wsi Gmina Jemielnica została zgłoszona przez samorząd województwa opolskiego do konkursu o Europejską Nagrodę Odnowy Wsi. W tegorocznej edycji rywalizuje 21… » więcej 2024-04-27, godz. 14:51 "Potrzebna jest siła i duża wytrzymałość". Opole areną mistrzostw Polski w ratownictwie wodnym Holowanie manekina, pływanie z przeszkodami, sztafeta czy rzut liną. To część konkurencji, w jakich muszą zmierzyć się uczestnicy Letnich Mistrzostw Polski… » więcej 2024-04-27, godz. 13:14 Paweł Kampa z opolskiej Lewicy na listach do Parlamentu Europejskiego Paweł Kampa, sekretarz opolskich struktur Nowej Lewicy, będzie kandydował do Parlamentu Europejskiego w okręgu opolsko-dolnośląskim. 'Jedynką' w okręgu… » więcej 2024-04-27, godz. 12:00 Jechał na karcie syna. Inspektorzy transportu drogowego wykryli nieuczciwego kierowcę Wykorzystywał w tachografie kartę należącą do syna. Nieuczciwego kierowcę zatrzymali inspektorzy z byczyńskiego oddziału opolskiej inspekcji transportu… » więcej 2024-04-27, godz. 11:00 Wietnamczyk przebywał w Polsce nielegalnie. Musi wrócić do swojego kraju Opolscy funkcjonariusze straży granicznej zatrzymali w Brzegu obywatela Wietnamu, który naruszył przepisy pobytowe w Polsce. » więcej 2024-04-27, godz. 10:15 Śmiałkowie i żądni wyzwań wciąż mogą zgłosić się do majowej "Setki z HAKiem" Jest jeszcze około 30 wolnych miejsc w 30. Ogólnopolskim Ekstremalnym Rajdzie Pieszym 'Setka z HAKiem'. Jubileuszową edycję zaplanowano od 17 19 maja. » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »