Radio Opole » Klasyka w Radiu Opole » Posłuchaj wybranych materiałów » Filozofia pracy z orkiestrą według Michała Kl…
2022-05-12, 21:28 Autor: Małgorzata Ślusarczyk

Filozofia pracy z orkiestrą według Michała Klauzy

Michał Klauza podczas pracy z orkiestrą Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera [fot. Michał Grocholski / materiały FO]
Michał Klauza podczas pracy z orkiestrą Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera [fot. Michał Grocholski / materiały FO]
Michał Klauza podczas pracy z orkiestrą Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera [fot. Michał Grocholski / materiały FO]
Michał Klauza podczas pracy z orkiestrą Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera [fot. Michał Grocholski / materiały FO]
Michał Klauza [fot. Michał Heller / materiały FO]
Michał Klauza [fot. Michał Heller / materiały FO]
Praca z orkiestrą nad zwyczajowym koncertem w filharmonii różni się od pracy orkiestry radiowej, która sporo muzyki wykonuje pod czujnym uchem reżysera dźwięku, w otoczeniu bezlitosnych mikrofonów. Innym wyzwaniem jest na przykład jakość i dostępność materiałów nutowych. Jakie podejście do takich sytuacji ma Michał Klauza, dyrektor artystyczny Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie, który gościnnie koncertuje w Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera? O tym można było się częściowo przekonać m.in. w środowej (11.05) audycji "Klasyka wieczorową porą". Prezentowany tutaj zapis pełnej, obszernej rozmowy z Dyrygentem, w której nie zabrakło zarówno żartobliwych anegdot, jak i poważnych problemów z jakimi aktualnie mierzą się artyści, można było premierowo usłyszeć w czwartkowej (12.05) odsłonie audycji "Rewiry kultury" w Radiu Opole 2 KULTURA. W rozmowie pojawił się jednak również - co warto zaznaczyć - wątek typowy dla audycji "Zapomniana klasyka", związany z koncertowym zapisem opery "Nędza uszczęśliwiona" z muzyką Macieja Kamieńskiego.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »