Radio Opole » Wiadomości z regionu
2022-09-12, 10:38 Autor: Monika Matuszkiewicz

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gości

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Jak skusić klientów ofertą noclegu, efektywnie sprzedać pokój w hotelu czy jak zachęcić gościa do powrotu? - między innymi tego będą się uczyć przez 4 dni obecni i przyszli pracownicy branży hotelarskiej. W szkoleniu pod nazwą "Zostań zawodowcem z OROT! Program rozwoju kompetencji dla sektora turystyki województwa opolskiego" bierze udział blisko 20 osób.
- W ciągu tych 4 dni osoby szkolące się będą miały 8-godzinne wykłady z profesjonalnym trenerem. Skupiamy się przede wszystkim na przyjmowaniu gościu hotelowych - mówi Piotr Mielec, dyrektor biura Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Czyli wszystkie obowiązki i funkcje związane z prowadzeniem recepcji, obsługą gościa hotelowego, kierowania go już w obiekcie noclegowym. To będzie szkolenie teoretyczne i praktyczne. Przedstawionych też będzie wiele przykładów z życia wziętych. Myślę, że to będzie bardzo przydatne.

- Tutaj mamy głównie recepcjonistów i skupiamy się na ich pracy, bo do najłatwiejszych ona nie należy. Oni przez cały czas są nastawieni na ogląd ludzi, a przy tym muszą być w gotowości, aby przyjąć nowego klienta - dodaje Anna Możdżyńska, szkoleniowiec.

- Nam bardzo zależy, żeby w dzisiejszych czasach, gdzie jest bardzo dużo automatyzacji i większość gości może zrobić rezerwację przez portal rezerwacyjny, wyszkolić recepcjonistów, tak aby, jak najwięcej gości dokonywało rezerwacji bezpośrednich. Chcemy też, aby ci goście byli stałymi ambasadorami danego hotelu i chcieli do niego wracać. Dodatkowo, żeby mówili dobrze o tym miejscu swoim znajomym. To jest taki marketing szeptany.

Jedną z osób biorących udział w szkoleniu jest Eliza Kamińska z hotelu w Jakubowicach. Jak podkreśla, w pracy recepcjonistki najważniejsze jest pierwsze wrażenie na gościu. Jeśli wejdzie i zobaczy uśmiechniętą osobę, to będzie miał świadomość, że jest tu miło i warto zostać.

- Najważniejsze jest, żeby ten gość czuł się dobrze, abyśmy wiedzieli, co zrobić, żeby czuł się swobodnie na recepcji i potem, żeby jego wizyta w hotelu była udana. Najtrudniejsze są sytuacje, które trzeba rozwiązywać, bo sama obsługa nie jest niczym trudnym, jeśli się wie, jak to zrobić i zna się podstawowe zasady obsługi gościa. Także najtrudniejsze są sytuacje, które miały miejsce, czyli niezadowolenie i rozwiązywanie tego konfliktu z gościem.

Osoby, które ukończą kurs otrzymają certyfikat od Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Szkolenie to zostało zorganizowane w ramach Europejskiego Budżetu Obywatelskiego.
Piotr Mielec
Anna Możdżyńska
Eliza Kamińska

Wiadomości z regionu

2024-11-21, godz. 21:30 Strażacy z Nysy będą mieli nową siedzibę. Ruszyła procedura Strażacy zawodowi z Nysy będą mieli nową siedzibę. W nowym budynku komendy ma pojawić się też centrum zarządzania kryzysowego, magazyn i schron. Władze… » więcej 2024-11-21, godz. 20:00 Dlaczego kierowcy zwlekają z wymianą opon zimowych? Eksperci wyjaśniają Punkty wymiany opon przeżywają prawdziwe oblężenie. Umówienie się na wizytę z dnia na dzień jest praktycznie niemożliwe. Pojawia się jednak pytanie… » więcej 2024-11-21, godz. 19:30 Przebudowa DK45 między Jełową a Bierdzanami. Inwestycja już na półmetku Zaawansowanie prac na 11-kilometrowym odcinku krajowej 45 między Jełową a Bierdzanami wynosi 50 procent. » więcej 2024-11-21, godz. 18:00 Bezdomni pod opieką służb. W nocy temperatura spada poniżej zera Od kilku dni temperatura w nocy spada poniżej zera. Okres jesienno-zimowy jest szczególnie niebezpieczny dla osób w kryzysie bezdomności, może zagrażać… » więcej 2024-11-21, godz. 16:34 "Trzeba oddać serce i poświęcić prywatny czas". Pracownicy socjalni świętują Na co dzień oddają serce i angażują się w pracę na rzecz lokalnej społeczności, dziś (21.11) są za to doceniani. Pracownicy socjalni z powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego… » więcej 2024-11-21, godz. 16:30 Pierwszy motocyklista już egzaminowany na ulicach Nysy W Nysie można już zdawać egzamin praktyczny na prawo jazdy kat. A, czyli na motocykl. W siedzibie oddziału terenowego WORD przy ul. Piłsudskiego utworzono… » więcej 2024-11-21, godz. 16:00 Uśmiechy, dobre słowa i medale. Dzień Życzliwości w PSP 24 w Opolu Wiedzą, co to znaczy być miłym i uprzejmym na co dzień. Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 24 w Opolu obchodzili dziś (21.11) Dzień Życzliwości… » więcej 2024-11-21, godz. 15:00 Zabójstwo kobiety w Ozimku. Pierwsza rozprawa przed sądem w Opolu Przed Sądem Okręgowym w Opolu odbyła się pierwsza rozprawa w sprawie zabójstwa 42-letniej Małgorzaty S., do którego doszło 20 marca w Ozimku. Na ławie… » więcej 2024-11-21, godz. 15:00 Grodkowski DPS przejdzie remont. Prace nie powinny być uciążliwe dla pensjonariuszy Prawie 850 tysięcy złotych wyda brzeskie starostwo na remont Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie. To placówka, która zapewnia opiekę około 50 pensjonari… » więcej 2024-11-21, godz. 14:00 Intensywne opady śniegu w regionie. Ostrzeżenie IMGW Intensywne opady śniegu zapowiada IMGW we Wrocławiu. » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »