Radio Opole » Wiadomości z regionu
2022-09-12, 10:38 Autor: Monika Matuszkiewicz

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gości

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Jak skusić klientów ofertą noclegu, efektywnie sprzedać pokój w hotelu czy jak zachęcić gościa do powrotu? - między innymi tego będą się uczyć przez 4 dni obecni i przyszli pracownicy branży hotelarskiej. W szkoleniu pod nazwą "Zostań zawodowcem z OROT! Program rozwoju kompetencji dla sektora turystyki województwa opolskiego" bierze udział blisko 20 osób.
- W ciągu tych 4 dni osoby szkolące się będą miały 8-godzinne wykłady z profesjonalnym trenerem. Skupiamy się przede wszystkim na przyjmowaniu gościu hotelowych - mówi Piotr Mielec, dyrektor biura Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Czyli wszystkie obowiązki i funkcje związane z prowadzeniem recepcji, obsługą gościa hotelowego, kierowania go już w obiekcie noclegowym. To będzie szkolenie teoretyczne i praktyczne. Przedstawionych też będzie wiele przykładów z życia wziętych. Myślę, że to będzie bardzo przydatne.

- Tutaj mamy głównie recepcjonistów i skupiamy się na ich pracy, bo do najłatwiejszych ona nie należy. Oni przez cały czas są nastawieni na ogląd ludzi, a przy tym muszą być w gotowości, aby przyjąć nowego klienta - dodaje Anna Możdżyńska, szkoleniowiec.

- Nam bardzo zależy, żeby w dzisiejszych czasach, gdzie jest bardzo dużo automatyzacji i większość gości może zrobić rezerwację przez portal rezerwacyjny, wyszkolić recepcjonistów, tak aby, jak najwięcej gości dokonywało rezerwacji bezpośrednich. Chcemy też, aby ci goście byli stałymi ambasadorami danego hotelu i chcieli do niego wracać. Dodatkowo, żeby mówili dobrze o tym miejscu swoim znajomym. To jest taki marketing szeptany.

Jedną z osób biorących udział w szkoleniu jest Eliza Kamińska z hotelu w Jakubowicach. Jak podkreśla, w pracy recepcjonistki najważniejsze jest pierwsze wrażenie na gościu. Jeśli wejdzie i zobaczy uśmiechniętą osobę, to będzie miał świadomość, że jest tu miło i warto zostać.

- Najważniejsze jest, żeby ten gość czuł się dobrze, abyśmy wiedzieli, co zrobić, żeby czuł się swobodnie na recepcji i potem, żeby jego wizyta w hotelu była udana. Najtrudniejsze są sytuacje, które trzeba rozwiązywać, bo sama obsługa nie jest niczym trudnym, jeśli się wie, jak to zrobić i zna się podstawowe zasady obsługi gościa. Także najtrudniejsze są sytuacje, które miały miejsce, czyli niezadowolenie i rozwiązywanie tego konfliktu z gościem.

Osoby, które ukończą kurs otrzymają certyfikat od Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Szkolenie to zostało zorganizowane w ramach Europejskiego Budżetu Obywatelskiego.
Piotr Mielec
Anna Możdżyńska
Eliza Kamińska

Wiadomości z regionu

2024-05-03, godz. 06:30 Zderzenie autobusu i auta osobowego w Głębinowie na DK46 Utrudnienia w ruchu na drodze krajowej nr 46 w Głębinowie. To trasa z Nysy w kierunku Kłodzka. Około godziny 5:17 doszło do zderzenia autobusu z samochodem… » więcej 2024-05-02, godz. 20:00 Przyrodnicy wnioskują o ukaranie inwestora za zniszczenie cisu na Zaodrzu w Opolu Jest wniosek do opolskiego ratusza o wszczęcie postępowania administracyjnego w celu nałożenia kary za zniszczenie cisu przy ulicy Niemodlińskiej w Opolu. » więcej 2024-05-02, godz. 19:26 „To nasz narodowy obowiązek”. Wojewódzkie obchody Dnia Flagi RP w Moszczance W Moszczance przed pomnikiem 1000-lecia Państwa Polskiego odśpiewano Mazurka Dąbrowskiego i wciągnięto na maszt flagę państwową. Były to główne punkty… » więcej 2024-05-02, godz. 18:56 Wypadek w Hajdukach Nyskich. Nie żyje motocyklista Do śmiertelnego wypadku z udziałem motocyklisty doszło około godziny 18:00 (02.05) w miejscowości Hajduki Nyskie. » więcej 2024-05-02, godz. 18:00 Koniec rejestracji list kandydatów do Parlamentu Europejskiego Dziewięć list kandydatów do Parlamentu Europejskiego przyjęła Okręgowa Komisja Wyborcza we Wrocławiu. Dzisiaj (02.05) o 16:00 upłynął termin zgłosz… » więcej 2024-05-02, godz. 18:00 Witaj Maj! Trzeci Maj. Kluczbork przygotowuje się na Narodowe Święto Konstytucji Msza święta w intencji ojczyzny rozpocznie Narodowe Święto Konstytucji 3 Maja w Kluczborku. Eucharystia rozpocznie się o 8:30 w kościele Matki Bożej Wspomożenia… » więcej 2024-05-02, godz. 17:30 Legalne parkowanie? Spółdzielnia przyjrzy się oznakowaniu przy ulicy Koszyka 'Musimy się tej sprawie przyjrzeć i prawdopodobnie zmienić oznakowanie' - tak do sprawy rzekomo złego parkowania wzdłuż ulicy Koszyka odnosi się prezes… » więcej 2024-05-02, godz. 16:00 ''Chcemy się pokłonić rodakom, którzy oddali życie". 103. rocznica wybuchu III powstania śląskiego [ZDJĘCIA] Dzisiaj mija 103. rocznica wybuchu III powstania śląskiego. Walki powstańców z Niemcami zaczęły się w nocy z 2 na 3 maja 1921. Po dwóch miesiącach zbrojnych… » więcej 2024-05-02, godz. 15:10 "Jedno z ważniejszych świąt". Opole uczciło Dzień Flagi RP [ZDJĘCIA] W asyście wojska, dzieci i biało-czerwonych akcentów na placu Wolności w Opolu uczczono Dzień Flagi RP. Uroczystości rozpoczęto od odśpiewania hymnu państwowego… » więcej 2024-05-02, godz. 14:04 Dachowanie osobówki po zderzeniu z autobusem miejskim w Opolu Dwie osoby zostały ranne w wypadku na pl. Konstytucji 3 Maja w Opolu. Tuż po godzinie 13:00 doszło do zderzenia miejskiego autobusu z autem osobowym. » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »