W gorączce zakupów nie traćmy głowy! Warto porównywać ceny i sprawdzać ofertę różnych sprzedawców
W tygodniu handlowych promocji i w gorączce przedświątecznych zakupów warto dokładnie porównywać ceny konkretnych towarów nie dając się "złapać" na rzekomo bardzo atrakcyjne promocje. Na co zwracać uwagę i jak odstąpić od umowy w przypadku zakupu w placówkach stacjonarnych oraz w internecie?
W ocenie rzecznika wchodzimy w okres, kiedy wiele towarów faktycznie można kupić w bardzo atrakcyjnych cenach, ale są rzeczy na które warto zwrócić uwagę:
- Nie zapominajmy zweryfikować oferty konkretnego sprzedawcy, porównać ceny, aby zakup faktycznie był dla nas okazją i przyniósł satysfakcję - wyjaśniał Marek Trejda.
Rozmówca Radia Opole przypomniał też o dodatkowych prawach, jakie mamy decydując się na zakup towaru w internecie, a to m.in. 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny, co często bywa niemożliwe w przypadku zakupów realizowanych w placówkach stacjonarnych.
- Dokonując zakupu w sklepie stacjonarnym, przyjęcie zwrotu towaru bądź jego wymiana na inny, to zawsze jedynie dobra wola przedsiębiorcy, stąd warto jeszcze przed zakupem zapytać sprzedawcę, czy będzie możliwość zwrotu lub wymiany towaru - wyjaśniał Marek Trejda.
W przypadku zakupionego w internecie towaru za jego "bezpieczne" dotarcie do klienta odpowiada sprzedający - przypomniał gość Radia Opole, a wyjątkiem jest sytuacja, kiedy to kupujący zleca odbiór towaru przez konkretnego przewoźnika.
Do miejskiego rzecznika praw konsumenta wpływa miesięcznie od kilkunastu do kilkudziesięciu skarg na nierzetelnych sprzedających.
Marek Trejda nie ma wątpliwości, że z każdym rokiem świadomość konsumentów jest coraz większa, dzięki czemu skuteczniej dochodzimy swoich praw.