Dyrektor GDDKiA z Wrocławia będzie kierował opolskim ośrodkiem. Czy to początek końca oddziału w Opolu?
Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu Lidia Markowska została również szefem opolskiego oddziału GDDKiA. Przemysław Maliszkiewicz, który kierował opolskim oddziałem dyrekcji nie pełni już swojej funkcji. Jako powód podano przejście na emeryturę. Rzecznik GDDKiA Jan Krynicki tłumaczy, że dobór dyrektorów jest kompetencją dyrektora generalnego, który zdecydował, że dyrektor oddziału dolnośląskiego będzie kierował również opolskim.
- To jest rozwiązanie na najbliższe tygodnie i miesiące, a co do dalszego kształtu dotyczącego kierownictwa, o tym będziemy mówić później - zapewnia rzecznik.
Skoro opolski i dolnośląski oddział będą miały wspólnego dyrektora to pytaliśmy, czy to oznacza likwidację oddziału GDDKiA w Opolu? Jan Krynicki podkreśla - Opolski funkcjonuje i ma funkcjonować a dyrektor wrocławskiego oddziału, który teraz będzie dyrektorem opolskiego jest rozwiązaniem zarządczym. Podobne rozwiązania stosuje się w zarządzaniu dużymi instytucjami, gdzie jest menedżer, który ma pod sobą większy teren. Po kilku miesiącach GDDKiA ma przeanalizować czy powołanie jednego dyrektora na dwa oddziały miało sens.
Przypomnijmy, że dyrektor Przemysław Maliszkiewicz w ciągu dwóch lat pracy na stanowisku rozpoczął budowę obwodnicy Niemodlina, Kędzierzyna-Koźla, podpisał także kontrakt na budowę obwodnicy Myśliny, budowę ronda w Walidrogach, czy remont drogi 45 między Większycami a Reńska Wsią. Niedawno zapowiadał, że ma plany poszerzenia autostrady A4 o trzeci pas. Z Przemysławem Maliszkiewiczem nie udało nam się skontaktować.
Skoro opolski i dolnośląski oddział będą miały wspólnego dyrektora to pytaliśmy, czy to oznacza likwidację oddziału GDDKiA w Opolu? Jan Krynicki podkreśla - Opolski funkcjonuje i ma funkcjonować a dyrektor wrocławskiego oddziału, który teraz będzie dyrektorem opolskiego jest rozwiązaniem zarządczym. Podobne rozwiązania stosuje się w zarządzaniu dużymi instytucjami, gdzie jest menedżer, który ma pod sobą większy teren. Po kilku miesiącach GDDKiA ma przeanalizować czy powołanie jednego dyrektora na dwa oddziały miało sens.
Przypomnijmy, że dyrektor Przemysław Maliszkiewicz w ciągu dwóch lat pracy na stanowisku rozpoczął budowę obwodnicy Niemodlina, Kędzierzyna-Koźla, podpisał także kontrakt na budowę obwodnicy Myśliny, budowę ronda w Walidrogach, czy remont drogi 45 między Większycami a Reńska Wsią. Niedawno zapowiadał, że ma plany poszerzenia autostrady A4 o trzeci pas. Z Przemysławem Maliszkiewiczem nie udało nam się skontaktować.