Radio Opole » Kraj i świat
2024-04-16, 10:30 Autor: PAP

PKO Bank Polski rozwija hiperpersonalizację, by tworzyć dla klientów indywidualne oferty (MediaRoom)

Użytkownicy strony internetowej PKO Banku Polskiego znajdą na niej informacje dopasowane do ich indywidualnych preferencji. Bank wykorzystuje sztuczną inteligencję i analizę danych, by lepiej rozpoznawać oczekiwania klientów. Teraz może dopasować produkt do użytkownika w czasie rzeczywistym i wyświetlić informacje o nim w najbardziej widocznym miejscu strony głównej pkobp.pl.

Według ekspertów PKO Banku Polskiego bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Ich zdaniem personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem.


„Zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” - zapowiada Marcin Bednarski, dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO Banku Polskim.


Dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów analizy danych, PKO Bank Polski może dostosowywać treści marketingowe i oferować lepiej dopasowane produkty. Jest w stanie zidentyfikować klienta, któremu np. kończy się polisa OC i zaproponować nowe ubezpieczenie.


System dobiera treści, analizując historię aktywności klienta. Decyzje, jakie informacje wyświetlić, podejmowane są na podstawie zaawansowanych modeli machine learning. Rozwiązanie technologiczne zastosowane na stronie internetowej PKO Banku Polskiego nie tylko decyduje o doborze produktu, którym klient może być w danym momencie zainteresowany, ale również dba, by te same reklamy nie pokazywały się zbyt często.


„Dzięki dostępnym w chmurze rozwiązaniom z obszaru przetwarzania danych i sztucznej inteligencji, przygotowaliśmy aplikację, która błyskawicznie identyfikuje użytkownika strony www, pobiera dane na jego temat i tworzy rekomendacje ofert” - podkreśla Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego.


PKO Bank Polski od dawna wykorzystuje rozwiązania, które pozwalają na personalizację treści reklamowych w swoich kanałach cyfrowych. Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości ma zastąpić standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika.


„Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług” - zaznaczył Krawczyk.


Źródło informacji: PAP MediaRoom


UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.


Kraj i świat

2024-07-22, godz. 23:10 Wielkopolskie/ Koniec utrudnień na A2 pod Poznaniem Przed godz. 23. zakończyły się utrudnienia na autostradzie A2 między węzłami Poznań Zachód i Buk w kierunku Warszawy - podały służby autostradowe. W… » więcej 2024-07-22, godz. 22:40 Komunikat Totalizatora Sportowego (22-07-2024) Komunikat Totalizatora Sportowego Totalizator Sportowy Spółka z o.o. podaje wylosowane liczbyw dniu 2024-07-22 o godz. 22:00W zakładach Mini Lotto wylosowano1… » więcej 2024-07-22, godz. 22:40 Komunikat Totalizatora Sportowego (22-07-2024) Komunikat Totalizatora Sportowego Totalizator Sportowy Spółka z o.o. podaje ilości i wysokości wygranych w grach losowychw dniu 2024-07-22 o godz. 22:00Ekstra… » więcej 2024-07-22, godz. 22:30 Francja/ Macron o decyzji Bidena: wymagała odwagi i poczucia obowiązku Prezydent Francji Emmanuel Macron, komentując w poniedziałek rezygnację prezydenta USA Joe Bidena z ubiegania się o reelekcję, wyraził uznanie dla jego odwagi… » więcej 2024-07-22, godz. 22:20 Ukraina/ Wicepremierka: potrzebujemy pracowników, ale decyzję o powrocie każdy podejmuje sam Ukraina potrzebuje siły roboczej, ale ze względu na brak gwarancji bezpieczeństwa decyzję o powrocie i podjęciu pracy w kraju każdy podejmuje indywidualnie… » więcej 2024-07-22, godz. 22:20 UE/ Komisja Europejska uważa, że właściciel Facebooka i WhatsAppa mógł naruszać prawo UE Komisja Europejska i europejskie organy ochrony konsumentów stwierdziły w poniedziałek, że amerykański gigant technologiczny Meta, właściciel Facebooka… » więcej 2024-07-22, godz. 22:10 Wydarzenia sportowe w skrócie, poniedziałek 22 lipca, 22.00 Przekazujemy skrót wydarzeń sportowych: Hubert Hurkacz poinformował, że nie wystartuje w igrzyskach olimpijskich w Paryżu. 'Była to bardzo, bardzo trudna… » więcej 2024-07-22, godz. 22:10 Etiopia/ Co najmniej 55 osób, w tym dzieci, zginęło w osuwisku ziemi na południu kraju Co najmniej 55 osób zginęło w poniedziałek w wyniku osunięcia się ziemi w okręgu Gofa w południowej części Etiopii, poinformowały lokalne władze, dodając… » więcej 2024-07-22, godz. 22:10 Ekstraklasa piłkarska - Stal - Widzew 1:1 (opinie) Po meczu Stal Mielec - Widzew Łódź (1:1) powiedzieli: Daniel Myśliwiec (trener Widzewa): 'Dużo się dziś działo. Jakość naszej gry była dobra. Jednak… » więcej 2024-07-22, godz. 22:00 Domański: obecnie nie widzę powodów dla podwyższania oczekiwanego poziomu deficytu na br. Obecnie nie widzę powodów dla podwyższania oczekiwanego poziomu deficytu na rok bieżący - powiedział w poniedziałek minister finansów Andrzej Domański… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »