Radio Opole » Kraj i świat
2021-10-25, 10:00 Autor: PAP

Voicebot czy chatbot jest też najlepszym pomocnikiem człowieka w komunikacji z klientami (MediaRoom)

„Automatyzacja procesów za pomocą wyrafinowanych inteligentnych robotów, tzw. Robotic Process Automation (RPA), jest trendem ostatnich kilku lat. I moim zdaniem nadal będzie to obszar bardzo dynamicznego wzrostu i rozwoju technologicznego. Przestrzeń na minimalizację rutynowej pracy przy komputerze czy to dla pracowników contact center, czy personelu administracyjnego, jest zaskakująco duża nawet dzisiaj. Jednak wiele firm nadal nie wykorzystuje w wystarczającym stopniu tych nowych narzędzi” - twierdzi Łukasz Korecki, Country Manager-Daktela Polska.

Generalnie można powiedzieć, że sztuczna inteligencja (AI), do której należy wspomniany we wstępie trend, nie może, nie próbuje też bezpośrednio naśladować ludzkiego myślenia. Z drugiej strony potrafi całkiem dobrze wchodzić w interakcje z ludźmi w stosunkowo zaawansowany sposób. Nowe chatboty lub boty głosowe są już w stanie odpowiadać na różne pytania i rozwiązywać szereg bardziej złożonych problemów przy użyciu coraz dokładniejszych algorytmów i ciągłego uczenia maszynowego. Niektóre zaawansowane boty głosowe mogą nawet prowadzić dialog z użytkownikiem.


„Prawidłowo skonfigurowany voicebot może już dyskutować z użytkownikiem nawet przez kilka minut, kiedy stopniowo uzyskuje od niego niezbędne informacje wejściowe, a w niektórych przypadkach potrafi rozwiązać interakcję zupełnie samodzielnie (bez operatora). Sztucznie generowany głos voicebota można w razie potrzeby zmienić, co bardzo naturalnie działa na klienta podczas rozmowy telefonicznej. To, co do niedawno wydawało się muzyką przyszłości, staje się więc bliską rzeczywistością. Potwierdza to również fakt, że niektóre nowe boty potrafią zwracać się do dzwoniącego po imieniu i po ocenie poprzednich interakcji, poprzez dobranie odpowiedniej tonacji, wywołać formę naturalnej rozmowy” - mówi dalej Łukasz Korecki.


Nadal jednak prawdą jest, że główną zaletą chatbotów jest to, że obsługują najczęściej zadawane pytania, udzielają natychmiastowej odpowiedzi i pracują o każdej porze, nawet poza godzinami pracy. Kolejną zaletą jest to, że chatbot odpowiada na często zadawane pytania, dzięki czemu operator może rozwiązywać tylko bardziej złożone zgłoszenia lub problemy.


Jeśli zdarzy się sytuacja, w której chatbot nie zna odpowiedzi lub tekst jest nieprecyzyjnie sformułowany, może poprosić respondenta o uproszczenie pytania. Alternatywnie może również przekierować klienta bezpośrednio do operatora na żywo.


Chatbota możemy sobie wyobrazić po prostu jako program wykorzystujący sztuczną inteligencję. Jednak jego dojrzałość zależy od tego, jak precyzyjnie i poprawnie ustawione są dane algorytmy. W związku z tym może rozmawiać mniej lub bardziej samodzielnie, przy czym priorytetem jest maksymalna niezależność.


Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że nawet bardzo dobrze zaprogramowany chatbot nie ma emocji, a w zdecydowanej większości przypadków nie jest w stanie rozwiązać bardziej złożonych sytuacji komunikacyjnych, ponieważ faktycznie postępuje zgodnie z wcześniej zaplanowanym scenariuszem.


To prowadzi nas do tego, jak faktycznie działa taki chatbot. Podstawowy chatbot decyzyjny widać na zamieszczonym obrazku, gdzie jest to w zasadzie drzewo decyzyjne do rozwiązywania indywidualnych sytuacji. Można go łatwo skonfigurować bez znajomości programowania za pomocą prostego diagramu.


Bardziej wyrafinowane chatboty już działają w oparciu o sztuczną inteligencję. Są to tak zwane chatboty NLP (chatboty do przetwarzania języka naturalnego), które idą o krok dalej w automatycznych czatach. Tradycyjne roboty z drzewem decyzyjnym mogą zabrać operatorom dużo pracy. Jeśli jednak firma lub e-sklep musi zautomatyzować jeszcze bardziej złożone procesy, to najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z chatboata ze sztuczną inteligencją.


Przetwarzanie języka naturalnego to forma sztucznej inteligencji, która nie tylko pozwala rozmawiać z klientami, ale także lepiej rozumieć ich potrzeby, ponieważ czat z AI z biegiem czasu, dzięki ciągłemu gromadzeniu danych, stale poprawia się w komunikacji.


„Pewnego dnia na pewno nadejdzie czas, kiedy nawet przy dłuższej komunikacji głosowej z contact center nie będziesz wiedział, czy rozmawiasz z robotem czy operatorem, chociaż inteligentny voicebot zawsze będzie w dobrym nastroju i będzie miał miły głos” - dodaje z uśmiechem Łukasz Korecki.


Źródło informacji: Daktela


UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.


Kraj i świat

2024-07-25, godz. 14:50 Kraków/ MPK odrestaurowało autobus Scania CR111M znany z ulic miasta Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie odrestaurowało zabytkowy autobus Scania CR111M, który przez kilka lat był eksploatowany na ulicach miasta… » więcej 2024-07-25, godz. 14:50 Białystok/ Rozpoczyna się Podlaska Oktawa Kultur Potańcówką z muzyką kurpiowską - ale też tradycyjną z Meksyku i Azerbejdżanu graną na żywo - rozpocznie się w czwartek wieczorem Podlaska Oktawa Kultur… » więcej 2024-07-25, godz. 14:50 Włochy/ Meteorolodzy: kolejna fala upałów potrwa co najmniej do 10 sierpnia Nad Włochy nadchodzi kolejne uderzenie tzw. antycyklonu afrykańskiego Charon, który przyniesie następną falę upałów z temperaturami sięgającymi 40 stopni… » więcej 2024-07-25, godz. 14:40 Brazylia/ 50 mln dolarów odszkodowania za nielegalną wycinkę amazońskich lasów deszczowych Sąd w Brazylii zdecydował, że hodowca bydła Dirceu Kruger ma zapłacić odszkodowanie o równowartości 50 mln dolarów za zniszczenie ponad 5600 ha lasów… » więcej 2024-07-25, godz. 14:40 WHO: Europejczycy nadal piją najwięcej alkoholu na świecie Europejczycy nadal piją najwięcej alkoholu na świecie - wynika z opublikowanego w czwartek raportu Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Statystyczny Europejczyk… » więcej 2024-07-25, godz. 14:40 Komunikat Totalizatora Sportowego (25-07-2024) Komunikat Totalizatora Sportowego Totalizator Sportowy Spółka z o.o. podaje wylosowane liczbyw dniu 2024-07-25 o godz. 14:00W zakładach Kaskada wylosowano1… » więcej 2024-07-25, godz. 14:40 Senat/ Komisja za nowelą przedłużającą ważność orzeczeń o niepełnosprawności Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej jednogłośnie poparła nowelizację ustawy przedłużającą ważność orzeczeń o niepełnosprawności… » więcej 2024-07-25, godz. 14:40 Komunikat Totalizatora Sportowego (25-07-2024) Komunikat Totalizatora Sportowego Totalizator Sportowy Spółka z o.o. podaje ilości i wysokości wygranych w grach losowychw dniu 2024-07-25 o godz. 14:00Kaskada… » więcej 2024-07-25, godz. 14:40 Chorwacja/ Rząd uznał trzech kluczowych polityków Czarnogóry za persona non grata Ministerstwo spraw zagranicznych Chorwacji uznało w czwartek za persona non grata wicepremiera Czarnogóry, przewodniczącego narodowego parlamentu oraz jednego… » więcej 2024-07-25, godz. 14:40 Pomorskie/ Wojewódzki Lekarz Weterynarii potwierdził ognisko ASF w Straszewie Pomorski Wojewódzki Lekarz Weterynarii poinformował o stwierdzeniu pierwszego w 2024 r. ogniska afrykańskiego pomoru świń (ASF) u świń w województwie pomorskim… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »