Opolski oddział GDDKiA zrobił kolejny krok do budowy ronda w Zimnicach Małych
Za rok ruszy prawdopodobnie budowa ronda w Zimnicach Małych na skrzyżowaniu drogi krajowej 45 i dróg wojewódzkich: 415 i 429.
Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Według planu na dziś kierowcy przejadą rondem, czyli bezpieczniejszym skrzyżowaniem w 2024 roku.
- Teraz jesteśmy na etapie prac przygotowawczych - mówi Agata Andruszewska, rzecznik GDDKiA w Opolu. - To jest niezwykle ważny etap w drodze do realizacji. Etap prac przygotowawczych to między innymi decyzja środowiskowa, którą już uzyskaliśmy. Ona jest pierwszą decyzją administracyjną, niezwykle ważną do realizacji zadania. Ten etap jest współfinansowany przez urząd marszałkowski, opolskie starostwo i gminę Prószków.
Przypomnijmy, w planie jest 5-wlotowe rondo z kontrałukami, które zmuszą kierowców do spowolnienia przed skrzyżowaniem.
- Co istotne, dla tego zadania wybudowane zostaną również elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Chodzi o kontynuację ścieżki pieszo-rowerowej, którą realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu. Będą też przejścia dla pieszych i dodatkowa jezdnia w celu wyprowadzenia ruchu pieszo-rowerowego w ciągu drogi krajowej numer 45 - dodaje Andruszewska.
Inwestycja nie zakłóci pracy taśmociągu biegnącego nad DK45. Rondo ma kosztować około 13 milionów złotych.
- Teraz jesteśmy na etapie prac przygotowawczych - mówi Agata Andruszewska, rzecznik GDDKiA w Opolu. - To jest niezwykle ważny etap w drodze do realizacji. Etap prac przygotowawczych to między innymi decyzja środowiskowa, którą już uzyskaliśmy. Ona jest pierwszą decyzją administracyjną, niezwykle ważną do realizacji zadania. Ten etap jest współfinansowany przez urząd marszałkowski, opolskie starostwo i gminę Prószków.
Przypomnijmy, w planie jest 5-wlotowe rondo z kontrałukami, które zmuszą kierowców do spowolnienia przed skrzyżowaniem.
- Co istotne, dla tego zadania wybudowane zostaną również elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Chodzi o kontynuację ścieżki pieszo-rowerowej, którą realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu. Będą też przejścia dla pieszych i dodatkowa jezdnia w celu wyprowadzenia ruchu pieszo-rowerowego w ciągu drogi krajowej numer 45 - dodaje Andruszewska.
Inwestycja nie zakłóci pracy taśmociągu biegnącego nad DK45. Rondo ma kosztować około 13 milionów złotych.