Radio Opole » Interwencja Radia Opole » Posłuchaj audycji: » Pacjent został bez potrzebnych leków kardiologicznych…
2023-11-09, 13:05 Autor: Krzysztof Dobrowolski / oprac. Agnieszka Pietrzyk

Pacjent został bez potrzebnych leków kardiologicznych przez kilka dni, ponieważ placówka nie znalazła terminu na wypisanie recepty [INTERWENCJA]

Leki [fot. Envato.com]
Leki [fot. Envato.com]
Nasz słuchacz zgłosił się do nas z ciekawym pytaniem. Skąd ma wziąć receptę na leki, skoro przychodnia nie ma terminów do lekarza pierwszego kontaktu na przepisanie leków? Czy pozostaje załatwienie sprawy jedynie prywatnie? Czy można w inny sposób dostać receptę? Takie pytania nasunęły się mieszkańcowi Prudnika, który zadzwonił, aby umówić się na wypisanie recepty do swojej przychodni i dostał termin... za 7 dni.

Nasz słuchacz w poniedziałek zorientował się, że w środę skończą mu się leki kardiologiczne. Zadzwonił do przychodni, aby umówić się na wypisanie leków, niestety najbliższy zaproponowany termin jaki dostał miał być w kolejny poniedziałek. Tym samym bez leków, które zażywa od lat i pomagają mu w prawidłowym działaniu serca musiałby być przez cztery dni.

- Biorę systematycznie leki po zwałach i jeden lek ratujący życie, miałem końcówkę leku, więc chciałem receptę na ten "eliksir", żeby mi nasza przychodnia w Prudniku wypisała receptę. To mi oświadczają, że receptę mogą mi dopiero wypisać w poniedziałek, a więc przez cztery dni nie będę mógł zażywać leku, który jest ratujący mi życie - mówi nasz słuchacz.
Słuchacz Radia Opole interweniujący w sprawie recepty na lek kardiologiczny
Mieszkaniec Prudnika szukając jakiegoś rozwiązania postanowił czym prędzej umówić się prywatnie do kardiologa, aby móc uzyskać pilnie potrzebną receptę. Czy jednak było to konieczne? Czy jest jeszcze jakieś inne możliwe wyjście?

Nasz dziennikarz, Krzysztof Dobrowolski postanowił skontaktować się z Narodowym Funduszem Zdrowia z oddziałem w Opolu, aby przedstawić sprawę i zapytać co w takiej sytuacji można zrobić.

Narodowy Fundusz Zdrowia nie odpowiada za organizację pracy przychodni. Czy to przychodni podstawowej opieki zdrowotnej czy jakiejkolwiek innej. Tutaj opisany przez pacjenta problem ewidentnie dotyczy organizacji przychodni i oczywiście wiadome jest, że również mogą pojawić się przejściowe problemy organizacyjne - mówi Barbara Pawlos, rzecznik oddziału opolskiego NFZ.
Barbara Pawlos, rzecznik oddziału opolskiego NFZ
Krzysztof Dobrowolski postanowił zadzwonić do prudnickiej przychodni i zapytać się jak ta sytuacja wygląda ze strony placówki medycznej.

- Pani doktor, która jest lekarzem pierwszego kontaktu jest na zwolnieniu lekarskim, a my współpracujemy z Medicusem, także lekarze w Medicusie są uprzejmi i załatwiają te sprawy, które nam pacjent zgłasza - powiadomiła pielęgniarka przychodni.
Pielęgniarka z prudnickiej przychodni
Postanowiliśmy zapytać się o zdanie specjalisty w dziedzinie. Z pełnomocnikiem praw pacjenta zarządu Stabrowskiego Centrum Medycznego w Kup, Adrianą Mazurkiewicz-Fornalik rozmawiał Krzysztof Dobrowolski.

- Ja myślę, że takich sytuacji każdy mógłby przytoczyć kilka i pewnych sytuacji nie da się uniknąć, bo tu mamy przykład ewidentnie z takim brakiem dostatecznej informacji, bo gdyby ten pacjent uzyskałby taką informację jak pan redaktor, że ma możliwość uzyskania recepty w innej placówce medycznej to myślę, że sprawa nie skończyłaby się interwencją - odpowiedziała Adrianna Mazurkiewicz-Fornalik.
Z pełnomocnikiem praw pacjenta zarządu Stabrowskiego Centrum Medycznego w Kup, Adrianą Mazurkiewicz-Fornalik rozmawiał Krzysztof Dobrowolski
Pacjent placówki medycznej w Prudniku jakoś sobie poradził, leki zostały przepisane przez prywatnego lekarza. Jednak sytuacja mogłaby wyglądać inaczej, jeśli kontakt byłby klarowniejszy. Kolejnym rozwiązaniem jest oczywiście wcześniejsze sprawdzanie czy leki się nie kończą, aby na wszelki wypadek uniknąć dodatkowych kosztów i zbędnego stresu.

Tematem zajął się Krzysztof Dobrowolski, a cała audycja jest do przesłuchania poniżej.
Posłuchaj całej audycji (09.11.2023)

Zobacz także

2024-09-19, godz. 15:45 Dary dla powodzian od Radia Kielce dotarły do Głuchołaz Trzy busy z darami dotarły do zalanych Głuchołaz. Akcję zorganizowało Radio Kielce. W transporcie znalazły się dary przynoszone przez słuchaczy kieleckiej… » więcej 2024-09-19, godz. 15:10 Kietrz pomaga powodzianom [INTERWENCJA] Kolejny dzień ze specjalnym wydaniem audycji, podczas której relacjonujemy, jak przebiega sytuacja w miejscach doświadczonych przez powódź oraz na bieżąco… » więcej 2024-09-17, godz. 13:35 "Non stop transportujemy, wyładowujemy i dystrybuujemy dary" - Artur Wilpert z Caritasu. Dowiedz się, jak można pomóc… W specjalnym wydaniu magazynu interwencyjnego dziś (17.09) nieustające relacje reporterów z rejonów, gdzie woda pokazała swoje najgorsze oblicze, ale udało… » więcej 2024-09-16, godz. 15:40 O pomocy doraźnej, ale też długofalowej - dowiedz się więcej [INTERWENCJA] W specjalnym wydaniu magazynu interwencyjnego dziś (16.09) bieżące relacje reporterów z rejonów, gdzie woda pokazała swoje najgorsze oblicze. Wiele osób… » więcej 2024-09-13, godz. 16:10 "Przygotowujemy się do tej fali". Czarnowąsy z obawą patrzą na prognozowane opady [INTERWENCJA] Mieszkańcy Czarnowąs - dzielnicy Opola nad Małą Panwią - obawiają się, że przez intensywne opady deszczu ich miejscowość kolejny raz zostanie zalana… » więcej 2024-09-12, godz. 17:55 Ten rów nie należy do gminy. Co zrobić, by nie zalało pobliskiego domu? [INTERWENCJA] Dziś (12.09) w magazynie interwencyjnym wracamy do tematu, o którym rozmawialiśmy wczoraj (11.09). Tym razem skupimy się jednak na innym aspekcie sprawy… » więcej 2024-09-11, godz. 14:25 Zmiażdżony potężną gałęzią samochód. Kto za to odpowiada i czy poszkodowana ma szansę na odszkodowanie? [INT… Na poboczu ulicy, przy której mieszka nasza słuchaczka w Mąkoszycach, w gminie Lubsza, 28 lipca spadła na zaparkowane obok samochody potężna gałąź ze… » więcej 2024-09-10, godz. 14:25 Jak nie paść ofiarą dofinansowania z programu "Czyste Powietrze"? [INTERWENCJA] Zainteresowanie dotacjami do ogrzewania, ocieplania i wszystkiego, co służy oszczędzaniu pieniędzy szczególnie w zimie, jest aktualnie szczególnie duże… » więcej 2024-09-09, godz. 14:15 Susza na Opolszczyźnie - jakie są straty i czy jest szansa na wypłatę odszkodowań? [INTERWENCJA] Pogoda podczas mijającego lata w Polsce była wyjątkowo upalna. Urlopowicze pewnie się z tego cieszyli, ale są takie branże, które z tego powodu poniosły… » więcej 2024-09-05, godz. 14:40 Brak internetu - co zrobić w przypadku awarii trwających nie kilka godzin, ale... kilka dni? [INTERWENCJA] Zgłosiła się do nas słuchaczka, która straciła dostęp do usług jednej z sieci telefonii komórkowej. Pani Elżbieta utraciła dostęp w piątkowy (30.08)… » więcej
12345
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »