Przy okazji zapytaliśmy rzecznika, jak będzie wyglądała linia nr 30 łącząca Dworzec Opole Wschodnie z Centrum Przesiadkowym Opole-Południa i jedzie m.in. przez ul. Krapkowicką. Ta linia jest obsługiwana tylko w dni robocze. Jakie są plany dotyczące tej trasy?
- Informowaliśmy, że ma to być linia, która połączy przede wszystkim te części Opola, które do tej pory były nieskomunikowane, mowa tutaj o osiedlach nowo powstałych w Szczepanowicach, Polskiej Wójtowej Wsi. Docelowo linia 30 ma wjeżdżać w ulicę Chmielowicką, dojeżdżać w rejon ulicy Stawowej, Strumykowej, czyli tych części Opola i części Szczepanowic, które w ostatnich latach przeżyły prawdziwy bum mieszkaniowy. Tam w najbliższym czasie mają powstać dwa przystanki autobusowe, dlatego teraz docelowo przystankiem końcowym linii numer 30 jest Prószkowska-Politechnika, ale też po drodze autobus zahacza między innymi o Wyspę Bolko - mówi rzecznik.
- To, że na razie "30" kursuje w taki sposób, że w dni robocze, w godzinach szczytu co pół godziny, poza godzinami szczytu co godzinę, to jest taki moment, w którym my poznajemy właściwie tę linię. Nigdy wcześniej żaden autobus nie jeździł ulicą Krapkowicką, nie obsługiwał tych części Opola, które znajdowały się w tym rejonie, linia jest pilotażowa, sprawdzamy jakie jest nią zainteresowanie - mówi Adam Leszczyński.
- Niewykluczone, że w przyszłości te kursy będą rozszerzone, czy to linią numer 30 czy jakąś inną linią autobusową, która mogłaby obsługiwać również w weekendy ten przystanek przy Opolu-Południe - zauważa rzecznik.