Radio Opole » 70 gmin na 70-lecie Radia Opole i Nowej Trybuny Opolskiej » Relacje z naszych wyjazdów

Relacje z naszych wyjazdów

2022-08-16, 17:30 Autor: Kasia Nowak

Łubniany smakują Frankfurterkranzem. Ta podopolska gmina była kolejną na naszej jubileuszowej mapie [FILM, ZDJĘCIA]

70 gmin na 70-lecie" Radia Opole i NTO w Łubnianach [fot.Kasia Nowak]
Dużo zieleni, spokoju i całkiem sporo smacznych produktów. Nasza wakacyjna, jubileuszowa akcja dotarła dzisiaj (16.08) do Łubnian. To był już 49. przystanek na trasie "70 gmin na 70-lecie Radia Opole".
Dzięki paniom z koła gospodyń wiejskich "Dziouchy z klasą" mogliśmy spróbować tradycyjnego wypieku jakim jest Frankfurterkranz.

- To ciasto znalazło się na Śląsku Opolskim już w XVII wieku - mówi Anna Górka. - Kiedyś był na każdym naszym weselu, na każdych chrzcinach, roczku i właściwie na każdej uroczystości. Dzisiaj został zastąpiony przez tort. A my chcemy zaznaczyć, że o nim pamiętamy i będziemy go promować.

- W tym roku zgłosiłyśmy Frankfurterkranz do konkursu Nasze Kulinarne Dziedzictwo. Będziemy nasze ciasto 4 września prezentować w Branicach - dodaje Katarzyna Sobota.

W Łubnianach rozmawialiśmy również o sytuacji w gminnej kulturze, o życiu seniorów i pracy strażaków ochotników. Nie zabrakło tematów rowerowych. W Łubnianach jest coraz więcej miejsc do jazdy jednośladami. W gminie od trzech lat działa grupa "Kręcimy dla zabawy", której przewodniczy Marcin Kardas.

- Przede wszystkich chcemy promować wycieczki rowerowe po gminie Łubniany, ale nie tylko, bo jeździmy po całym kraju - mówi Kardas. - Zachęcamy wszystkich. Nie tylko osoby w naszym wieku, ale również starszych, młodszych, aby spędzali aktywnie czas. Nie chodzi o to, kto jaki ma rower i ile on kosztuje. Przecież można pojeździć również składakiem.

Jutro (17.08) pozostajemy w powiecie opolskim. Nasza wakacyjna akcja zawita do Komprachcic.
Anna Górka, Katarzyna Sobota
Marcin Kardas

Zobacz także

2022-09-02, godz. 06:19, ROD - artykuły W pierwszy dzień szkoły akcja Radia Opole dotarła do Prószkowa W naszej wakacyjnej akcji nadszedł czas na Prószków, najmłodsze miasto w województwie, choć wcale nie takie młode - podkreślmy. Bo prawa miejskie w tym przypadku były odzyskane. Jak się żyje w Prószkowie i co można tam zobaczyć… » więcej 2022-09-01, godz. 20:00, Wiadomości z regionu "70 gmin na 70-lecie Radia Opole". Dzisiaj byliśmy w Prószkowie [ZDJĘCIA] 'To dobre miejsce do zamieszkania'. Podopolski Prószków kolejnym miastem na wakacyjnej trasie Radia Opole i Nowej Trybuny Opolskiej. » więcej 2022-08-31, godz. 20:00, Wiadomości z regionu Gogolin kolejnym pięknym miejscem na wakacyjnej trasie Radia Opole i NTO [ZDJĘCIA i FILM] 'Poszła Karolinka do Gogolina'. Trwa wakacyjna akcja Radia Opole i Nowej Trybuny Opolskiej. Dzisiaj (31.08) byliśmy w gminie Gogolin. » więcej 2022-08-30, godz. 16:45, ROD - artykuły Zdzieszowice to nie tylko przemysł. To był kolejny przystanek akcji wakacyjnej "70 gmin na 70-lecie" Radia Opole i NTO Wakacje się kończą ale nasza akcja trwa. Wciąż jesteśmy w trasie z okazji 70. urodzin Radia Opole. Dziś nasze plenerowe studio zawitało do Zdzieszowic. Sposobów na ciekawe spędzenie tam czasu szukał Krzysztof Dobrowolski » więcej 2022-08-29, godz. 21:15, Wiadomości z regionu Pakosławice to kolejny punkt na mapie wakacyjnej trasy Radia Opole i NTO [ZDJĘCIA, FILM] Pakosławice to kolejna gmina, którą Radio Opole odwiedziło w ramach naszej urodzinowej, wakacyjnej trasy organizowanej wspólnie z Nową Trybuną Opolską. Poznaliśmy bliżej sekrety najstarszego kościoła na Śląsku Opolskim, dowiedzieliśmy… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »