Związany z zespołami Ad Novem i Zaginione Archiwum. Absolwent PSM II st. w Opolu (1996, klasie klarnetu) oraz muzykologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Wykładowca na kierunku Muzykologia w Uniwersytecie Opolskim. Obronił doktorat w 2010 roku na podstawie rozprawy „Tradycje muzyczne społeczności Śląska Opolskiego. Przekaz ludności osiadłej a napływowej”, napisanej pod kierunkiem prof. Anny Czekanowskiej-Kuklińskiej.
Począwszy od 1999 roku prowadzi samodzielne i we współpracy z ośrodkami badawczymi w Polsce oraz na świecie eksploracje terenowe społeczności rdzennych w kierunku tradycyjnego materiału muzycznego w regionach: Opolszczyzna, Podlasie, Lubelszczyzna, Huculszczyzna (Ukraina), Śląscy Teksańczycy (Stany Zjednoczone).
Jest między innymi współautorem publikacji: „Wybór pieśni i nabożeństw na chwałę Bożą i pożytek ludzi pobożnych wybrany i do druku podany” (Lublin 2009), w latach 2009–2011 współredaktorem kwartalnika Muzyka w Liturgii, współautorem wydań dźwiękowych archiwaliów AMFR w Lublinie, uhonorowanych między innymi wyróżnieniem w konkursie Folkowy fonogram roku 2009, również wydania najstarszych śląskich i jednych z najstarszych zachowanych polskich nagrań muzyki tradycyjnej z 1913 roku, uhonorowanych 1 nagrodą w tym samym konkursie w roku 2018, także artykułów, głównie o tematyce etnomuzykologicznej.
Bierze udział w projektach badawczych i popularyzatorskich, takich jak Polska pieśń i muzyka ludowa. Źródła i materiały. Podlasie, finansowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki, wystawa Śląscy Teksańczycy wczoraj i dziś (www.slask-texas.org) i innych. Prowadzi regularną działalność koncertową jako muzyk-instrumentalista oraz w ramach kameralnego zespołu wokalnego, którego jest założycielem i dyrygentem.