W założonym w 1997 roku Teatrze Zapadnia wyreżyserowała wiele spektakli teatralnych, m.in.: „Akt bez słów” wg S. Becketta, „Mężczyzna przychodzi w deszczu” wg G.G. Marqueza, „Przykrą historię” wg B. Viana, „Kamień cierpliwości” inspirowany prozą A. Rahimiego oraz spektakle autorskie „W szeptach niepamięci”, „Miejsce zamknięte”, „Odkołysanie” „Symbioza”. Uczestniczy w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach teatralnych. Swoje spektakle prezentowała między innymi w Macedonii, Niemczech, Czechach, Korei Południowej, Kanadzie, Egipcie, Stanach Zjednoczonych. Do znaczących osiągnięć zalicza Grand Prix 33. Tyskich Spotkań Teatralnych, Nagrodę Główną Jury 8. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Double Defi w Mont-Laurier w Kanadzie oraz 3 nagrody Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego aactWorldFest w Venice w USA.
W oparciu o różnorodne metody ruchu scenicznego i pracy z aktorem prowadzi warsztaty teatralne w kraju i za granicą. Jest jurorką na festiwalach teatralnych, koordynatorką licznych inicjatyw edukacyjno-artystycznych oraz teatralnych dla dzieci, młodzieży, dorosłych oraz inicjatorką i koordynatorką m.in. Ogólnopolskiego Forum Teatrów Dziecięcych „MINIATURY” oraz Międzynarodowych Zimowych Spotkań Teatralnych w Opolu.
Na Uniwersytecie Opolskim prowadzi zajęcia z reżyserii teatru dziecięcego, edukacji teatralnej, pedagogiki twórczości. Jej praca naukowa koncentruje się wokół różnych aspektów kultury i pedagogiki teatru. Jest autorką i współautorką licznych publikacji – artykułów i monografii, między innymi: „Edukacja teatralna w procesie kształcenia i wychowania młodzieży szkół gimnazjalnych i licealnych na Opolszczyźnie”, „Znaczenie edukacji teatralnej w procesie wychowania do wartości”, „W poszukiwaniu koncepcji kreatywnej edukacji”, „Pedagogiczne aspekty procesu kreowania postaci scenicznej”.
Nosi w sobie pasję tworzenia Urzeczywistnienie siebie w akcie twórczym jest dla niej drogą do wolności. Wolność zaś to poczucie akceptacji, sprawstwa i gotowość do założenia „czerwonych trzewików” (czy jakichkolwiek innych, byle własnych butów) i rozpoczęcia podróży, w której kompasem jest odwaga i intuicja.