- Pomimo globalnych trudności wykonawcy stanęli na wysokości zadania. To również zaangażowanie po stronie zamawiającego i nadzoru inwestorskiego tak, aby wszystkie dokumenty w trakcie realizacji były przygotowywane na czas. Wykonawcy nie odnotowali po naszej stronie opóźnień w płatnościach.
Kosz wybudowania obwodnicy jednak wzrósł w stosunku do pierwotnie zakładanej kwoty.
- Umowy z wykonawcami zawierają klauzule waloryzacyjne i z takiej możliwości wykonawca skorzystał - powiedział gość Radia Opole.
Kolejnym dużym zadaniem inwestycyjnym przygotowywanym w opolskim oddziale GDDKiA to budowa odcinka drogi S11 Kępno - Olesno.
Jest wydana już decyzja środowiskowa, ale wpłynęło od niej odwołanie. Dotyczy ono nie walorów przyrodniczych, ale historycznych. Istnieje przypuszczenie, że planowana trasa przebiega przez prawdopodobne miejsce średniowiecznej bitwy pod Byczyną.
- Trzeba zaznaczyć, że dotychczas przeprowadzone badania archeologiczne powierzchniowe, sondażowe, owszem znalazły kilkadziesiąt sztuk pocisków, natomiast nie natrafiliśmy na żadne większe elementy, świadczące o tym, że w tym miejscy bitwa mogła się odbyć - powiedział Marcin Bronkiewicz.
W internetowej części rozmowy mówiliśmy o inwestycjach w ramach programu budowy 100 obwodnic. Na terenie województwa opolskiego przygotowywana jest budowa obwodnic: Brzegu, Prudnika, Sidziny, Lędziny. Najbardziej zaawansowane są działania w sprawie obwodnicy Brzegu.