„Czarna skóra, białe maski” to spektakl, który wraca do korzeni polskiej… czarności. Do ukrytych historii afrykańskich niewolników na polskich dworach w XVII i XVIII wieku i przenosi do dziś – wolnego od rasizmu i uprzedzeń. Ale czy na pewno takiego wolnego?
Nad tą kwestią zastanowią się też uczestnicy panelu dyskusyjnego, który odbędzie się w piątek (08.11) na górnym Foyer Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu. Początek o godz. 11:00.
W którym wieku miał miejsce pierwszy polsko-afrykański ślub? W jakim celu do Polski sprowadzano czarnoskórych niewolników? I w końcu, czy w naszym społeczeństwie określenie „czarny Polak” ma szansę na występowanie poza ramami kategorii pewnej anomalii? Udział w dyskusji wezmą: dr hab. Monika Bobako – doktor filozofii, absolwentka UAM oraz Uniwersytetu Środkowoeuropejskiego w Budapeszcie, adiunkt w Pracowni Pytań Granicznych UAM w Poznaniu, Ula Kropiwiec – menedżerka kultury, tłumaczka z języka hiszpańskiego i francuskiego, dla Wydawnictwa Karakter, tłumaczka książkę Frantza Fanona „Czarna skóra, białe maski”, Benjamin Diamouténé – współzałożyciel Stowarzyszenia Polaków Pochodzenia Afrykańskiego, a także Wiktor Bagiński – reżyser spektaklu i współautor scenariusza i Paweł Sablik – dramaturg spektaklu i współautor scenariusza. Dyskusję poprowadzi dziennikarka, recenzentka - Magda Piekarska.
Projekt „Konkurs na Projekt Teatralny Modelatornia - III edycja" dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz z budżetu Województwa Opolskiego.