Radio Opole » Gospodarka
2022-07-12, 20:30 Autor: Piotr Wójtowicz

Poznaliśmy warianty przebiegu obwodnicy Namysłowa. Konsultacje jesienią

Poznaliśmy warianty przebiegu obwodnicy Namysłowa [fot.UMWO]
Poznaliśmy warianty przebiegu obwodnicy Namysłowa [fot.UMWO]
Spotkanie z projektantem [fot.P.Wójtowicz]
Spotkanie z projektantem [fot.P.Wójtowicz]
Projektant Kazimierz Kurowski zaproponował 3 możliwości przebiegu trasy, która będąc łącznikiem dróg wojewódzkich 451 i 454 oraz DK 39 ma wyprowadzić ruch z centrum [fot.P.Wójtowicz]
Projektant Kazimierz Kurowski zaproponował 3 możliwości przebiegu trasy, która będąc łącznikiem dróg wojewódzkich 451 i 454 oraz DK 39 ma wyprowadzić ruch z centrum [fot.P.Wójtowicz]
Bartłomiej Stawiarski i wicestarosta Tomasz Wiciak [fot.P.Wójtowicz]
Bartłomiej Stawiarski i wicestarosta Tomasz Wiciak [fot.P.Wójtowicz]
Poznaliśmy warianty przebiegu obwodnicy Namysłowa. Projektant zaproponował 3 możliwości przebiegu trasy, która będąc łącznikiem dróg wojewódzkich 451 i 454 oraz DK 39 ma wyprowadzić ruch z centrum miasta. Podczas spotkania, w którym udział wzięli także przedstawiciele władz Namysłowa zaprezentowano, że inwestycja w każdym z wariantów nie blokuje rozbudowy cmentarza i nie zakłada wyburzeń. Podczas konsultacji, które odbędą się we wrześniu mieszkańcy wypowiedzą się, która z planowanych dróg im odpowiada.
- Szkoda, że na początku tej inwestycji wdarły się nieporozumienia. Przecież my do dzisiaj nie mieliśmy żadnej koncepcji, gdyż planując budowę wyznaczyliśmy wstępnie przebieg trasy, niewiele zastanawiając się nad konsekwencjami. Ta kwestia należy do projektanta - tłumaczył wicemarszałek Szymon Ogłaza odnosząc się do obaw mieszkańców, że obwodnica przebiegnie przez cmentarz.

Kazimierz Kurowski z pracowni projektowej Prokom z Opola podczas spotkania w urzędzie marszałkowskim, na które zaproszono także władze Namysłowa, przedstawił warianty, które w rejonie cmentarza przebiegają jednym śladem a rozwidlają się dopiero od ulicy Oławskiej. - Obwodnica będzie drogą jedno-jezdniową z drogami dojazdowymi, które będą służyły za trasy rowerowe. Inwestycja zakłada budowę 5 rond, 1 wiaduktu i 1 mostu - tłumaczył projektant.

Bartłomiej Stawiarski, burmistrz Namysłowa podsumował: - Ja jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego spotkania, ponieważ sądzę, że projektant pogodzi oczekiwania mieszkańców, urzędu miasta i inwestora. Nam głównie chodziło o to, by przebieg obwodnicy nie blokował rozbudowy cmentarza, możliwości utworzenia miejsca rekreacyjnego przy oczku wodnym. Nasze wątpliwości dotyczyły także terenu przeznaczonego pod budownictwo jednorodzinne, ale i tu projektant odsunął przebieg dróg od tego miejsca.

Odnosząc się do pytania, który z wariantów mu odpowiada Stawiarski stwierdził:
- My stawialibyśmy na wariant I, czyli najbardziej oddalony od centrum miasta po to, by nie blokować rozwoju urbanistycznego. Samorządowiec zwrócił także uwagę na połączenie planowanej obwodnicy z DW 451.
- Na tej drodze mamy dwa duże zakłady, czyli firmę Velux, która w tej chwili czeka na zaprezentowane rozwiązania komunikacyjne, ponieważ od tego uwarunkowana jest decyzja o rozbudowie. Ponadto w sąsiedztwie Veluxa firma Osadkowski planuje utworzyć centrum logistyczne, gdzie ma powstać także salon sprzedaży ciągników. Ważne, że przedstawiona propozycja pomoże im w podjęciu decyzji o rozbudowie - przewiduje burmistrz Namysłowa.

Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Bartłomiej Horaczuk zaznaczył, że preferuje wariant II, według którego obwodnica będzie miała długość około 5 kilometrów i ominie teren przeznaczony pod zabudowę.

- Trzeba pamiętać jakim budżetem dysponujemy - uzasadnia dyrektor, który przyznaje, że o preferencjach co do wariantu II zdecydowały kwestie finansowe. Horaczuk przypomniał, że ZDW projektuje także budowy obwodnic Głogówka, Nysy i Strzeleczek.
- To, czy obwodnica Namysłowa będzie miała 8 kilometrów czy 5 to jest istotna różnica. Chcemy również zwiększyć szanse wykonania tego zadania, by potem nie okazało się, że zarządca drogi nie miał źródła finansowania.

Pytany o koszty budowy inwestycji w Namysłowie powiedział: - Nasz punkt odniesienia to poziom 70 - 80 mln złotych. W tej chwili problemem jest zaplanowanie kosztorysu.

Droga według projektu ma mieć siedem metrów szerokości, czyli po jednym pasie w każdą stronę, ale dyrektor ZDW zwraca uwagę, że w dokumentacji otrzymanej od projektanta otrzymał również wariant układu jezdni 2 plus 1, czyli na pewnych odcinkach kierowcy będą mogli wyprzedzać.

Według harmonogramu we wrześniu odbędą się konsultacje z mieszkańcami Namysłowa. W przyszłym roku rozpoczną się ustalenia techniczne i badanie gruntu przeznaczonego pod budowę nowej drogi. W połowie 2024 powinniśmy mieć przygotowaną dokumentację pod finansowanie obwodnicy. Optymistyczny plan zakłada, że inwestycja rozpocznie się w 2027 roku a zakończy 3 lata później.
Poznaliśmy warianty budowy obwodnicy Namysłowa

Gospodarka

2024-08-22, godz. 15:17 Rekordowy rok w inwestycjach w Głuchołazach. Niezbędny jednak będzie kredyt O blisko milion złotych zmniejszył się deficyt finansowy gminy Głuchołazy, natomiast wzrosły wydatki inwestycyjne. W efekcie rada miejska wprowadziła korektę… » więcej 2024-08-21, godz. 16:32 „Przejęliśmy 2,5 tys. hektarów w województwie śląskim”. Prudnicka stadnina chce rozszerzyć działalność Podwoił się areał Stadniny Koni Prudnik, co ma znacząco polepszyć bilans finansowy państwowej spółki. Ma ona strategiczne znaczenie dla krajowej hodowli… » więcej 2024-08-21, godz. 11:35 Top Farms będzie użytkował część państwowych gruntów do listopada przyszłego roku Przedłuża się proces przekazywania gruntów po spółce Top Farms w ręce rolników indywidualnych. Opolski KOWR zdecydował, że część z nich pozostanie… » więcej 2024-08-20, godz. 17:00 Kredyt bankowy brakującym elementem montażu finansowego budowy mieszkań na wynajem w Prudniku Od decyzji kredytowej banku zależy start budowy bloku z 32 mieszkaniami na wynajem w Prudniku. Inwestorem jest spółka Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa Opolskie… » więcej 2024-08-20, godz. 12:11 "Diabeł tkwi w szczegółach". Radosław Roszkowski o zmianach w finansowaniu samorządów Rząd pracuje nad reformą przepisów regulujących finansowanie samorządów, a zgodnie z projektem, ma do nich trafiać więcej pieniędzy. Wobec liczby wątpliwości… » więcej 2024-08-19, godz. 14:55 Samorząd Branic zakończył kolejną inwestycję drogową. W planach jest kilkanaście następnych Po blisko 12 miesiącach zakończył się remont drogi i budowa ścieżki rowerowej łączącej Branice z miejscowością Wysoka. Gmina pozyskała tę drogę ze… » więcej 2024-08-16, godz. 15:08 Rekordowo szybkie żniwa w kombinacie rolnym w Kietrzu Kombinat Rolny w Kietrzu rekordowo szybko zakończył tegoroczne żniwa. Zbiory rzepaku i pszenicy, dwóch podstawowych gatunków, w których specjalizuje się… » więcej 2024-08-12, godz. 16:05 Droga transportu rolnego połączy SAG Ujazd z parkiem w Strzelcach Opolskich. Skorzystają rowerzyści Wkrótce bez przeszkód na rowerze będzie można dojechać ze Strefy Aktywności Gospodarczej w Ujeździe do parku miejskiego w Strzelcach Opolskich. Tam powstaje… » więcej 2024-08-12, godz. 11:50 Marszałek Antoni Konopka o remoncie linii kolejowej Nysa - Brzeg Rosną poważnie szanse na modernizację linii kolejowej Nysa - Brzeg, co mogłoby się rozpocząć za dwa lata. Jak wskazywał w Porannej Rozmowie Radia Opole… » więcej 2024-08-11, godz. 09:07 Klienci ECO mogą być spokojni. Stawki za ogrzewanie nie wzrosną Coraz więcej spółek podnosi ceny energii, wody, czy też ogrzewania. Jednak mieszkańcy Opola oraz ci, którzy korzystają z usług ECO mogą być spokojni… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »