Radio Opole » Kreatorzy rzeczywistości » Rozmowy z gośćmi programu » Bruno Waterfield: medialny krajobraz po aferze 'News…
2016-08-15, 09:00 Autor: Ireneusz Prochera

Bruno Waterfield: medialny krajobraz po aferze "News Of The World"

źródło: twitter [fot David Charter]
źródło: twitter [fot David Charter]
Jesienią 2005 r. "News of the World" opublikował serię bardzo szczegółowych tekstów o księciu Williamie i innych członkach rodziny królewskiej. Kręgi dworskie uznały, że jedyną możliwościa dojścia do tych informacji przez dziennikarzy były podsłuchy. Sprawa trafiła na policję i stała się zaczynem największego skandalu medialnego na Wyspach Brytyjskich.
W konsekwencji "News of the World" najpoczytniejsza gazeta na Wyspach, która wychodziła od 1843 r. i sprzedawała co tydzień prawie 3 mln egzemplarzy, przestała istnieć. Powołano komisję ds. etyki mediów, tzw. komisję Levesona, której prace zakończył raport, którego wnioski zostały w dużej mierze wcielone w życie przez rząd Davida Camerona. To wywołało poważne ostrzeżenia przed zagrożeniami dla wolności prasy. Część tych obaw podziela brukselski korespondent The Times Bruno Waterfield.

Waterfield wstąpił podczas konferencji poświęconej mediom zorganizowanej przez frakcję konserwatystów i reformatorów w Parlamencie Europejskim.

Zobacz także

2016-03-21, godz. 11:00 Dr Marek Chyliński o kondycji rynku prasowego w Polsce Systematyka rynku prasowego w Polsce i kryteria tego podziału, to podstawa do rozmowy na ten temat. Dr Marek Chyliński, medioznawca z Uniwersytetu Opolskiego… » więcej 2016-03-14, godz. 11:00 Dr Sławomir Czapnik o obrazie terroryzmu w mediach Media, niemal od zarania swoich dziejów, relacjonowały i opisywały zjawisko terroryzmu. Warto pamiętać, że zjawisko to nie jest nowe. Z drem Sławomirem… » więcej 2016-03-09, godz. 15:45 Michał Wanke o wyzysku tożsamości w mediach społecznościowych Michał Wanke, socjolog z Uniwersytetu Opolskiego, wyjaśnia pojęcie wyzysku tożsamości przez właścicieli mediów społecznościowych. Zdaniem krytyka nowych… » więcej 2016-03-04, godz. 14:03 Ks. dr Krzysztof Faber: w nowoczesny sposób podprowadzić do wspólnoty Co to znaczy "katolickie" media? Czy w radiu da się pogodzić elementy komercyjne z misją religijną? Jak na tle innych państw wygląda pod tym względem nasz… » więcej 2016-02-28, godz. 11:00 Prof. Ilona Biernacka-Ligięza: to dziennikarze kształtują język swoich odbiorców We współczesnych mediach bardzo często o formie, w jakiej podawane są informacje decyduje czas. Przekonanie, że im krócej, tym lepiej dyktuje często także… » więcej 2016-02-24, godz. 14:50 Red.Andrzej Kerner o Gościu Niedzielnym Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, jedynie we wrześniu i październiku ubiegłego roku Gość Niedzielny oddał palmę pierwszeństwa , jeśli… » więcej 2016-02-22, godz. 12:30 Radosław Święs o różnicach między polskim a amerykańskim rynkiem medialnym W USA media publiczne są zdecentralizowane, nie ma tam – tak, jak w Europie – nadawców ogólnokrajowych. Działa tam natomiast prawie 1300 lokalnych stacji… » więcej 2016-02-17, godz. 10:27 Red.Katarzyna Oborska-Marciniak: kamera jest bezlitosna! Telewizja jest z nami równe 88 lat. Niektórzy powiedzą, że to aż 88 lat, innym postęp technologiczny, jaki dokonał się w tym czasie, każe powiedzieć… » więcej 2016-02-15, godz. 13:11 Sabina Baraniewicz: Same studia dziennikarskie nie wystarczą Sabina Baraniewicz, studentka, dziennikarka mediów studenckich, w ramach programu Erazmus, miała okazję studiować dziennikarstwo w Niemczech. Ireneusz Prochera… » więcej 2016-02-13, godz. 11:00 Red. Janusz Maćkowiak: Dziennikarz musi mieć „to coś” we krwi Redaktora Janusza Maćkowiaka słyszą Państwo od wielu lat z odbiorników radiowych nastawionych na częstotliwości Radia Opole, choć czasy się zmieniają… » więcej
56789
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »