W nowym roku jest mniej dotacji unijnych na remonty dróg wojewódzkich, ale sytuację "ratuje" Fundusz Dróg Samorządowych
Przebudowa dróg wojewódzkich między Zieliną a Kujawami i Jastrzębiem a Ziemiełowicami, czy wymiana nawierzchni na 9 odcinkach - to część planów Zarządu Dróg Wojewódzkich w 2021 roku. Budżet na inwestycje drogowe ZDW z powodu wydanych pieniędzy unijnych będzie mniejszy niż w 2020 roku, ale sytuację ma "uratować" rządowy Fundusz Dróg Samorządowych.
- Mamy coraz mniej pieniędzy unijnych, więc staramy się pozyskiwać wsparcie z innych źródeł. Staramy się też zachęcać lokalnych samorządowców, aby pomagali nam w tych inwestycjach - mówi wicemarszałek Szymon Ogłaza. Jak dodał, dzięki wsparciu samorządów lokalnych w tym roku nowe chodniki powstaną w Bierawie i Chudobie, a w Roszkowicach (k.Byczyny) i Brynicy zaplanowano remont nawierzchni i chodników. Na konferencji prasowej dodano, że nowe mosty mają powstać w Kopicach (DW 385) i Roszowicach (DW 427).
W tym roku budżet na inwestycje drogowe będzie o 60 procent niższy w porównaniu do 2020, natomiast sytuację w 2021 roku "uratuje" Funduszu Dróg Samorządowych, z którego pozyskano 172 mln złotych na remont 23 kilometrów dróg. Przebudowane zostaną odcinki, które mają znaczenie dla obronności kraju. Podpisana jest już pierwsza umowa na przebudowę DW462 od Stobrawy do Łosiowa (przy DK94). - Na tę inwestycję mamy już podpisaną umowę z ministerstwem infrastruktury. To jest odcinek, który prowadzi od i do Odry. Co prawda, nie ma tam mostu, ale wojskowi mają sobie z tym problemem poradzić - dodał wicemarszałek. W lutym zostaną otwarte oferty, inwestycja rozpocznie się w 2021 i będzie kontynuowana w 2022. Na przebudowę 10 kilometrów drogi 462 przeznaczono 67 mln złotych.
Z Funduszu Dróg Samorządowych zaplanowano również przebudowę drogi Polska Nowa Wieś – Wawelno – Prądy za 65 milionów złotych, a trzecią inwestycją, finansowaną z tego źródła, będzie przebudowa DW424 Gwoździce – Odrowąż – Gogolin.
Kończone są inwestycje rozpoczęte jeszcze w roku 2020. W przyszłym tygodniu ruszy przebudowa DW409 między Kujawami z Zieliną (7 mln zł). Kontynuowana będzie przebudowa DW454, tym razem drogowcy wejdą na 3,5 kilometrowy odcinek między Jastrzębiem a Ziemiełowicami (13 mln zł). Nowa nawierzchnia bez wymiany podbudowy ma pojawić się na 9 odcinkach tras regionalnych, m.in na DW 457 Chróścice - Popielów, 487 Nowa Wieś - Gorzów Śląski, czy 458 Mikolin - Kolonia Popielowska - mówił dyrektor ZDW Bartłomiej Horaczuk.
Obecnie ZDW przygotowuje także dokumentację pod przebudowę DW461 Dąbrówka Łubniańska - Łubniany, zmianę przebiegu DW 409 w Gogolinie wraz z budową wiaduktu oraz gruntowną przebudowę odcinków DW 411 Podkamień - Nysa, DW 463 w Kadłubie Turawskim, DW 423 w Zdzieszowicach, DW 487 w Roszkowicach, DW 417 w Lisięcicach oraz DW 401 w Żłobiźnie. - Zezwolenia na realizację inwestycji powinny być wydane do końca roku - mówił wicedyrektor ZDW Mirosław Sokołowski.
W tym roku budżet na inwestycje drogowe będzie o 60 procent niższy w porównaniu do 2020, natomiast sytuację w 2021 roku "uratuje" Funduszu Dróg Samorządowych, z którego pozyskano 172 mln złotych na remont 23 kilometrów dróg. Przebudowane zostaną odcinki, które mają znaczenie dla obronności kraju. Podpisana jest już pierwsza umowa na przebudowę DW462 od Stobrawy do Łosiowa (przy DK94). - Na tę inwestycję mamy już podpisaną umowę z ministerstwem infrastruktury. To jest odcinek, który prowadzi od i do Odry. Co prawda, nie ma tam mostu, ale wojskowi mają sobie z tym problemem poradzić - dodał wicemarszałek. W lutym zostaną otwarte oferty, inwestycja rozpocznie się w 2021 i będzie kontynuowana w 2022. Na przebudowę 10 kilometrów drogi 462 przeznaczono 67 mln złotych.
Z Funduszu Dróg Samorządowych zaplanowano również przebudowę drogi Polska Nowa Wieś – Wawelno – Prądy za 65 milionów złotych, a trzecią inwestycją, finansowaną z tego źródła, będzie przebudowa DW424 Gwoździce – Odrowąż – Gogolin.
Kończone są inwestycje rozpoczęte jeszcze w roku 2020. W przyszłym tygodniu ruszy przebudowa DW409 między Kujawami z Zieliną (7 mln zł). Kontynuowana będzie przebudowa DW454, tym razem drogowcy wejdą na 3,5 kilometrowy odcinek między Jastrzębiem a Ziemiełowicami (13 mln zł). Nowa nawierzchnia bez wymiany podbudowy ma pojawić się na 9 odcinkach tras regionalnych, m.in na DW 457 Chróścice - Popielów, 487 Nowa Wieś - Gorzów Śląski, czy 458 Mikolin - Kolonia Popielowska - mówił dyrektor ZDW Bartłomiej Horaczuk.
Obecnie ZDW przygotowuje także dokumentację pod przebudowę DW461 Dąbrówka Łubniańska - Łubniany, zmianę przebiegu DW 409 w Gogolinie wraz z budową wiaduktu oraz gruntowną przebudowę odcinków DW 411 Podkamień - Nysa, DW 463 w Kadłubie Turawskim, DW 423 w Zdzieszowicach, DW 487 w Roszkowicach, DW 417 w Lisięcicach oraz DW 401 w Żłobiźnie. - Zezwolenia na realizację inwestycji powinny być wydane do końca roku - mówił wicedyrektor ZDW Mirosław Sokołowski.