"To linia pilotażowa". Opolski ratusz o trasie i częstotliwości jazdy "30"
- To linia pilotażowa, nigdy wcześniej żaden autobus nie jeździł ulicą Krapkowicką. Monitorujemy zainteresowanie - mówi Adam Leszczyński, rzecznik opolskiego ratusza, pytany, dlaczego nowa linia autobusowa nr 30 w Opolu kursuje tylko w dni robocze.
Przypomnijmy, od listopada "30" umożliwia połączenie dworca Opole Wschodnie z centrum przesiadkowym Opole Południe. Dzięki niej np. z ulicy Oleskiej można dojechać na parking przy ulicy Krapkowickiej i stamtąd udać się do zoo. Autobusy nie kursują jednak w weekendy.
- Od samego początku mówiliśmy jak będzie wyglądała trasa tej linii i informowaliśmy, że ona przede wszystkim połączy te części Opola, które do tej pory nie były skomunikowane - mówi Adam Leszczyński. - Mowa tutaj o osiedlach nowo powstałych w Szczepanowicach, w Wójtowej Wsi. Ale linia też po drodze zahacza m.in. o Wyspę Bolko. To, że na razie "30" kursuje w taki sposób, że w dni robocze w godzinach szczytu co pół godziny, poza godzinami szczytu co godzinę, to jest taki moment, w którym my poznajemy właściwie te linie. Ale monitorujemy zainteresowanie, monitorujemy sytuację ze strony zapotrzebowania na przejazdy linią nr 30 i niewykluczone, że w przyszłości te kursy będą rozszerzone czy to linią nr 30, czy jakąś inną linią autobusową, która mogłaby obsługiwać również w weekendy ten przystanek przy Opolu Południe.
Docelowo w okolicach nowej zabudowy na Szczepanowicach ma zostać wybudowany przystanek. Powstanie on u zbiegu ulicy Chmielowickiej i Strumykowej.
- Od samego początku mówiliśmy jak będzie wyglądała trasa tej linii i informowaliśmy, że ona przede wszystkim połączy te części Opola, które do tej pory nie były skomunikowane - mówi Adam Leszczyński. - Mowa tutaj o osiedlach nowo powstałych w Szczepanowicach, w Wójtowej Wsi. Ale linia też po drodze zahacza m.in. o Wyspę Bolko. To, że na razie "30" kursuje w taki sposób, że w dni robocze w godzinach szczytu co pół godziny, poza godzinami szczytu co godzinę, to jest taki moment, w którym my poznajemy właściwie te linie. Ale monitorujemy zainteresowanie, monitorujemy sytuację ze strony zapotrzebowania na przejazdy linią nr 30 i niewykluczone, że w przyszłości te kursy będą rozszerzone czy to linią nr 30, czy jakąś inną linią autobusową, która mogłaby obsługiwać również w weekendy ten przystanek przy Opolu Południe.
Docelowo w okolicach nowej zabudowy na Szczepanowicach ma zostać wybudowany przystanek. Powstanie on u zbiegu ulicy Chmielowickiej i Strumykowej.