Klikasz i przyspieszasz załatwienie ważnej w mieście sprawy
– Z niektórymi wydziałami urzędu miasta rozmowy i omawianie warunków tej współpracy trwało trochę dłużej, więc 30 załatwionych spraw można uznać za sukces. Aktualnie 100 spraw jest w trakcie realizacji – dodała Patrycja Kozieł.
Urzędnicy odpowiedzialni za konkretne dziedziny dostają informacje o sprawach do załatwienia bezpośrednio na swoje biurka. Chodzi o to, by selektywnie określić pole odpowiedzialności. Pytaliśmy o przykłady spraw, które dzięki portalowi zostały pozytywnie załatwione.
– Sporo załatwionych spraw, wycięcie trawy czy usunięcie drzew wiszących nad ścieżką rowerową. Mieszkańcy sami zgłaszają sprawy, które ich zdaniem powinny zostać załatwione. Można również zgłosić komentarz. Są także zgłoszenia, które nie zostaną załatwione. To są np. sprawy takie, jak brak jest drogi dla pieszych czy ścieżki rowerowej poprzek danej ulicy. Tego nie da się zrobić tak z dnia na dzień – tłumaczyła Patrycja Kozieł.
Poważniejsze, biorąc pod uwagę budżet, sprawy trafiają do rejestru do rozpatrzenia przy konstruowaniu najbliższego budżetu – To dobry sygnał dla radnych, jakie niedogodności dla mieszkańców wymagają pilnego załatwienia – mówiła Patrycja Kozieł.
„Naprawmyto.pl” jest pilotażowym przedsięwzięciem o charakterze ogólnopolskim i funkcjonuje w 30 gminach na Opolszczyźnie poza Opolem także w Nysie.
Posłuchaj, co mówiła Patrycja Kozieł:
Jacek Rudnik (oprac. KK)