Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu banknotu stuzłotowego z wizerunkiem bohatera lub bohaterki historii lokalnej oraz przygotowaniu pisemnego opisu biograficznego wybranej postaci. "W projekcie można zastosować różne techniki artystyczne" - mówi koordynatorka konkursu Marta Snarska z Biura Edukacji Narodowej IPN. "Projekt banknotu należy wykonać w formacie A4, w układzie pionowym lub poziomym, w wybranej technice jak malarstwo, rysunek czy grafika" - tłumaczy koordynatorka konkursu.
"Aby dotrzeć do konkursowego bohatera historii lokalnej należy szukać więcej, niż tylko w podręcznikach do historii" - dodaje Marta Snarska. To też jest jednym z złożeń i celów konkursu, żeby poszerzać wiedzę zdobytą w szkole, czy też wykraczać poza tę wiedzę zdobytą podczas lekcji historii. "Liczymy na wsparcie nauczycieli na ukierunkowanie uczniów na te poszukiwania oraz dużą aktywność samych uczestników" - podkreśla.
"Na zwycięzców i wyróżnionych czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe" - wskazuje. "Oprócz atrakcyjnych nagród rzeczowych i uroczystej gali finałowej konkursu, laureaci będą mieli, między innymi, możliwość przedstawienia nagrodzonych prac na pokonkursowej wystawie, która będzie zorganizowana przez IPN. To jest tylko jedna z szeregu niespodzianek i atrakcji" - zapowiada Marta Snarska z Biura Edukacji Narodowej IPN.
Prace konkursowe można wysłać pocztą, przesyłką kurierską lub drogą elektroniczną do 31 marca. Laureaci zostaną wyłonieni w trzech kategoriach wiekowych: 9-11 lat, 12-14 lat i 15-20 lat. Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu można znaleźć na stronie www.bohaterna100.pl.