Przebudowa ciągu obsługi przy bramie głównej jest konieczna, gdyż od kilku lat dynamicznie wzrasta liczba ważeń samochodów na terenie Spółki. - W 2015 roku przeprowadzono 83 tysiące takich operacji, podczas gdy w 2018 roku odnotowaliśmy ich już 116 tysięcy. Tak pozytywna tendencja wynika m.in. z dużej popularności nawozów płynnych RSM® transportowanych za pomocą cystern – mówi wiceprezes zarządu Artur Kamiński, odpowiedzialny za obszar inwestycji i logistyki w Grupie Azoty ZAK S.A.
Poza zabudową trzeciej wagi i wymianą dwóch dotychczas użytkowanych, realizowany projekt zakłada m.in. budowę nowego budynku ochrony, zadaszenie strefy ważenia, modernizację budynku obsługi wag i gruntowną przebudowę infrastruktury dojazdowej wraz z utworzeniem nowych miejsc parkingowych. – Wzrośnie wydajność i niezawodność systemu wag, ale także jakość obsługi kierowców i komfort pracy personelu zatrudnionego przy bramie głównej – dodaje Artur Kamiński.
Planowana inwestycja pozwoli na zmniejszenie średniego czasu oczekiwania kierowców na ważenie oraz usprawnienie i poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W najbliższym czasie kędzierzyńska spółka dokona wyboru głównego wykonawcy zadania. Podpisanie umowy z wyłonioną firmą planowane jest na wrzesień 2019 r.
Źródło: Grupa Azoty, artykuł sponsorowany