Jeśli chcesz wysłać wniosek o dopisanie do spisu wyborców lub wniosek o wpisanie do rejestru wyborców potrzebujesz profilu zaufanego lub e-dowodu, które pozwalają potwierdzić swoją tożsamość. Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem potrzebujesz skrzynki EPUAP, która służy do komunikacji z urzędem. Taką skrzynkę można założyć przy pierwszym logowaniu do e-usług.
Do rejestru wyborców wpisany zostajesz na stałe. Jeśli chcesz zmienić miejsce głosowania tylko na najbliższe wybory – złóż wniosek o dopisanie do spisu wyborców.
Można też zalogować się przez profil zaufany: za pomocą loginu lub adresu e-mail lub za pomocą konta w banku. Trzeba przygotować login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy, skan lub zdjęcie ważnego dokumentu tożsamości (np. dowodu osobistego lub paszportu). Do wniosku można dodać załącznik, który potwierdza miejsce Twojego stałego zamieszkania i może przyspieszyć rozpatrzenie wniosku.