Jest zgoda Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu na proponowany przebieg odcinka przyszłej drogi ekspresowej S11 od Kępna do obwodnicy Olesna.
To wariant rekomendowany przez opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wcześniej trasa była analizowana pod kątem technicznym, ekonomicznym, środowiskowym i społecznym.
- To prawie 47-kilometrowy odcinek, gdzie w planie jest budowa czterech węzłów drogowych - mówi Agata Andruszewska, rzecznik prasowy opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji.
- To węzły: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Za węzłem Kluczbork Północ planowana jest budowa Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii drugiej w obu kierunkach. Zaplanowano także budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt.
Za realizację inwestycji odpowiada opolski oddział Generalnej Dyrekcji, choć ten odcinek S11 przetnie trzy województwa.
- Na początku połączy się z obwodnicą Kępna. Na terenie województwa wielkopolskiego będzie to odcinek długości 12 kilometrów. Dalej mamy województwo łódzkie, choć tu mówimy o 3 kilometrach drogi ekspresowej. Najdłuższy odcinek pobiegnie z kolei przez Opolszczyznę, bo mówimy o 31 kilometrach - dodaje Agata Andruszewska.
Marcin Bronkiewicz, wicedyrektor opolskiego oddziału GDDKiA, przypomina, jak przebiega zaakceptowany wariant trasy.
- Omijamy Byczynę po stronie północno-wschodniej, by dalej wpiąć się do istniejącego śladu obwodnicy Kluczborka. Dalej - w miejscowości Bąków - droga przebiega nowym śladem, a przed miejscowością Kolonia Ciarki będzie łączyć się z realizowaną obwodnicą Olesna
Ten odcinek drogi S11 zostanie wybudowany w latach 2024-2026.