Będzie porządek z reklamami? Czy samorządowcy ukrywają zamówienie publiczne? Jak działa w gminach e-administracja?
Sejm przyjął tzw ustawę krajobrazową, która daje samorządom większe możliwości w zarządzaniu reklamami. Jednak już wcześniej gminy miały takie uprawnienia, z których jednak ze względu na opinię społeczną wolały nie korzystać.
Od kiedy podniesiono próg, do którego można zlecać usługi bez przetargu, podobno z BIP-u zniknęły informacje o zleceniach publicznych. Opolscy samorządowcy zapewniają, że "dla świętego spokoju", choć nie muszą, informują o tym jak dotąd i wprowadzają regulaminy, żeby zasady były przejrzyste.
E-administracja "kuleje" w całym kraju, także na poziomie samorządów lokalnych, bo, jak stwierdził jeden z gości programu, u nas najpierw się każe wdrażać jakiś system, a dopiero później dopracowuje technicznie.
Gośćmi programu Beaty Granatowskiej byli: Józef Swaczyna - starosta strzelecki, Radosław Roszkowski - starosta prudnicki, Franciszek Fejdych - burmistrz Prudnika, Edward Szupryczyński - burmistrz Głuchołaz, Jan Woźniak - burmistrz Otmuchowa, Jarosław Tkaczyński - burmistrz Praszki, Krzysztof Mutz - wójt Tarnowa Opolskiego.
Posłuchaj: