Radio Opole » Kraj i świat
2022-09-28, 09:10 Autor: PAP

DELVE Partners i PBS publikują pierwszy w Polsce raport i ranking najbardziej przyjaznych cyfrowo marek konsumenckich: Digital Friendly Brand Index (MediaRoom)

Które brandy podbiły serca i umysły cyfrowych konsumentów w Polsce w 2022 roku? I co tak właściwie charakteryzuje markę “digital friendly”? To dwa najważniejsze pytania, na które odpowiedzi dostarcza najnowsze badanie firmy DELVE Partners i agencji badawczej PBS.

Dopasowanie częstotliwości i kanałów komunikatów marketingowych oraz personalizacja oferowanych produktów - oto klucz do serc internetowych konsumentów w Polsce. Jak pozyskiwać wartościowe dane o klientach w dzisiejszym krajobrazie cyfrowym naznaczonym zapowiedzią wyłączenia opcji śledzenia aktywności internautów przez Google? Najlepiej poprzez włączenie w swoje strategie danych własnych, czyli first-party data. To główne wnioski płynące z badania zrealizowanego przez Agencję PBS, największą niezależną polską firmą badawczą, w oparciu o kwestionariusz opracowany wspólnie z działem marketingu DELVE Partners.


Kluczowe liczby raportu:


- 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.


- 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.


- Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.


- 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.


- Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej niż 4 kontakty w tygodniu.


- Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.


“Umiejętne dopasowanie kanału, treści oraz częstotliwości komunikacji marketingowej to aspekty, które budują sympatię do marek. Słowo >>umiejętne<< ma w tym przypadku kluczowe znaczenie, ponieważ próby indywidualizowania przekazów mogą spotykać się z różnym odbiorem konsumentów, a z naszego doświadczenia wynika, że same marki często nie mają precyzyjnie sformułowanych strategii segmentacji klientów i personalizacji komunikacji marketingowej” - podkreśla Anna Sierakowska, Global Marketing Director w DELVE Partners.


“Dane uzyskane w badaniu Digital Friendly Brand Index pozwoliły nam sformułować szereg wniosków i obserwacji, a także wiele cennych wskazówek dla szefów marketingu w Polsce w kontekście m.in. strategii pozyskiwania i aktywacji danych w marketingu, dywersyfikacji i optymalizacji budżetów marketingowych czy budowania strategii skutecznej personalizacji. Praktyków branży powinien zainteresować także pierwszy w swoim rodzaju ranking marek Digital Friendly w naszym kraju, który wzbogaciliśmy komentarzami liderów marketingu najbardziej przyjaznych marek digitalowych w Polsce” - dodaje Greg Sobiech, CEO & Founder DELVE Partners.


Metodologia badania


Badanie Digital Friendly Brand Index: “Które marki podbijają serca cyfrowych konsumentów i dlaczego?” zostało przeprowadzone w lutym 2022 roku na próbie 2000 ankietowanych podzielonych na dwie grupy po 1000 osób, z zachowaniem kwot pozwalających na odwzorowanie reprezentatywności wyników dla populacji internautów w Polsce.


Każdy spośród 2000 respondentów biorących udział w badaniu został poproszony o uszeregowanie marek, które kojarzy z pozytywnej komunikacji marketingowej w sieci, zaczynając od tych, które odbiera w sposób najbardziej pozytywny. W badaniu testowano niezależnie odbiór największych marek w dziesięciu odrębnych kategoriach: supermarkety, dyskonty i sklepy convenience, drogerie, sklepy z meblami i wyposażeniem wnętrz, banki, firmy ubezpieczeniowe, restauracje i kawiarnie, sklepy z odzieżą i obuwiem, operatorzy komórkowi/dostawcy usług telekomunikacyjnych i internetowych, sklepy z AGD, RTV i elektroniką oraz markety budowlane.


O firmie DELVE Partners


DELVE Partners to globalna firma konsultingowa z branży digital marketingu, która na co dzień pomaga firmom konsumenckim w transformacji działań marketingowych w oparciu o dane i technologie.


DELVE Partners cieszy się zaufaniem marek na całym świecie. Na liście klientów firmy znajdują się tak uznane marki jak UNICEF, AT&T, Avaya, Virgin Voyages, Gerber Life Insurance, a w Polsce Hebe, Orange, UPC. Firma była wielokrotnie wyróżniana na forum międzynarodowym, zdobywająca takie nagrody jak tytuł najlepszego wdrożeniowca Cloud for Marketing - Partner of the Year - Google Cloud czy za najlepszą strategię aktywacji danych własnych w marketingu „Best First-Party Data Strategy 2021” przez amerykański AdExchanger.


Więcej informacji o firmie: https://delvedeeper.com/



O Agencji Badawczej PBS


PBS to największa agencja badawcza z polskim kapitałem, świadcząca kompleksowe usługi badawcze i konsultingowe w zakresie badań rynkowych i społecznych.


Więcej informacji o firmie: https://pbs.pl/


Źródło informacji: DELVE Partners


UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.


Kraj i świat

2024-04-26, godz. 23:30 Liga angielska - Leicester City wraca do elity Leicester City wraca po rocznej przerwie do angielskiej ekstraklasy piłkarskiej. Przesądziła o tym wyjazdowa porażka drugiego w tabeli Leeds United z Queens… » więcej 2024-04-26, godz. 23:30 Liga Mistrzów FIBA - Lenovo z Unicają w hiszpańskim finale Koszykakarze Lenova Teneryfa zagrają o tytuł w Lidze Mistrzów FIBA po wygranej w półfinale turnieju Final Four w Belgradzie z Peristeri Ateny 97:93. Ich rywalem… » więcej 2024-04-26, godz. 23:20 Liga hiszpańska - Real Madryt coraz bliżej tytułu Piłkarze Realu Madryt zrobili kolejny krok na drodze do mistrzostwa Hiszpanii. W spotkaniu otwierającym 33. kolejkę ekstraklasy wygrali na wyjeździe z Realem… » więcej 2024-04-26, godz. 23:10 Liga włoska - Salernitana pierwszym spadkowiczem Salernitana Mateusza Łęgowskiego po wyjazdowej porażce w 34. kolejce z Frosinone 0:3 straciła szansę na utrzymanie we włoskiej ekstraklasie piłkarskiej… » więcej 2024-04-26, godz. 23:10 Ekstraklasa piłkarska - Jagiellonia - Pogoń 2:2 (opis2) Jagiellonia Białystok - Pogoń Szczecin 2:2 (2:1). Bramki: 0:1 Kamil Grosicki (15), 1:1 Afimico Pululu (24), 2:1 Jesus Imaz (45-głową), 2:2 Leonardo Borges… » więcej 2024-04-26, godz. 23:10 Liga hiszpańska - 33. kolejka Wyniki 33. kolejki hiszpańskiej ekstraklasy piłkarskiej: piątekReal Sociedad San Sebastian 0Real Madryt 1 - Arda Guler 29Tabela: M Z R P Bramki Pkt 1. Real… » więcej 2024-04-26, godz. 23:10 Wielka Brytania - Polska 3:1 w towarzyskim meczu hokejowym Przygotowująca się do hokejowych mistrzostw świata Elity reprezentacja Polski przegrała z Wielką Brytanią 1:3 (0:0, 0:2, 1:1) w towarzyskim meczu rozegranym… » więcej 2024-04-26, godz. 23:10 Liga francuska - 31. kolejka Wynik piątkowego meczu 31. kolejki francuskiej ekstraklasy piłkarskiej: Montpellier 1 - Akor Adams 2 czerwona kartka: Lucas Mincarelli 90+1, Arnaud Nodin… » więcej 2024-04-26, godz. 22:50 Ekstraliga żużlowa - Motor - Apator 53:37 (opis) Orlen Oil Motor Lublin - Apator Toruń 53:37. Punkty: Orlen Oil Motor Lublin: Bartosz Zmarzlik 10 (3,1,3,2,1), Jack Holder 10 (3,3,1,3,0), Fredrik Lindgren… » więcej 2024-04-26, godz. 22:50 1. liga piłkarska - 30. kolejka (tabela) Wyniki meczów 30. kolejki i tabela 1. ligi piłkarskiej: Wisła Kraków - Podbeskidzie Bielsko-Biała 3:1 (2:1) Pozostałe mecze kolejki2024-04-27:Stal Rzeszów… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »