Z podporą czy bez - jaki most stanie w Głuchołazach po powodzi?
Jaki most powstanie w Głuchołazach? Burmistrz Głuchołaz i mieszkańcy miasta chcą, by nad Białą Głuchołaską przerzucona była przeprawa bez podpór w środku, bo te w czasie wezbrania wody narażone są na uderzenia napływających kłód czy innych elementów niesionych przez wodę. Przed budową taka koncepcja miała być sugerowana inwestorowi. Co na to dyrektor GDDKiA Rafał Pydych?
W Porannej Rozmowie Radia Opole mówił, że mieszkańcy widzieli dużo wcześniej o planach na budowę mostu z podporami.
- Chciałbym tu zdementować pewne informacje, ponieważ w październiku 2018 roku odbyły się dwa spotkania informacyjne - jedno w urzędzie miejskim w Głuchołazach, drugie w centrum kultury - mówił gość Radia Opole. - I w obu tych przypadkach przez nas, jak i przez nasze biuro projektowe był prezentowany od samego początku obiekt trójprzęsłowy, taki, który był docelowo zaprojektowany i który też wcześniej występował, a przetrwał powódź z 1997 r.
Czy w związku z tym już wiadomo, jaką konstrukcję będzie miał most nad Białą Głuchołaską? - Nie mamy jeszcze ostatecznej decyzji co do formy obiektu, który będzie docelowo - tłumaczył Rafał Pydych. - Na te decyzje jeszcze przyjdzie czas. Musimy pamiętać, że wszelkiego rodzaju zmiany wymagają uzgodnień, zapewnienia finansowania, zmiany decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Musimy ocenić, jakie są uszkodzenia zarówno przyczółków, jak i podpór. Dopóki nie zdejmiemy zbrojenia, które pozostało nie jesteśmy w stanie ocenić, czy któryś z tych elementów da się ponownie wykorzystać - dodawał.
- Chciałbym tu zdementować pewne informacje, ponieważ w październiku 2018 roku odbyły się dwa spotkania informacyjne - jedno w urzędzie miejskim w Głuchołazach, drugie w centrum kultury - mówił gość Radia Opole. - I w obu tych przypadkach przez nas, jak i przez nasze biuro projektowe był prezentowany od samego początku obiekt trójprzęsłowy, taki, który był docelowo zaprojektowany i który też wcześniej występował, a przetrwał powódź z 1997 r.
Czy w związku z tym już wiadomo, jaką konstrukcję będzie miał most nad Białą Głuchołaską? - Nie mamy jeszcze ostatecznej decyzji co do formy obiektu, który będzie docelowo - tłumaczył Rafał Pydych. - Na te decyzje jeszcze przyjdzie czas. Musimy pamiętać, że wszelkiego rodzaju zmiany wymagają uzgodnień, zapewnienia finansowania, zmiany decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Musimy ocenić, jakie są uszkodzenia zarówno przyczółków, jak i podpór. Dopóki nie zdejmiemy zbrojenia, które pozostało nie jesteśmy w stanie ocenić, czy któryś z tych elementów da się ponownie wykorzystać - dodawał.