Radio Opole » O Radiu » Radio Opole poleca » 1 października Dzień Polskiej Muzyki 2021! Słuchając…
2021-09-29, 14:49 Autor: oprac. AL, źródło: Fundacja Empower Poland

1 października Dzień Polskiej Muzyki 2021! Słuchając polskich artystów, wspieramy ich i polski rynek muzyczny!

Dzień Polskiej Muzyki 2021
Dzień Polskiej Muzyki 2021
Radio Opole 1 października włącza się do kampanii Dzień Polskiej Muzyki. To akcja rozgłośni regionalnych Polskiego Radia z Grupy Audytorium 17. Odbywa się już po raz trzeci. Tego dnia polska muzyka zdominuje naszą antenę główną. Już od 6:00 rano do wieczora będzie można posłuchać wyłącznie polskich piosenek. Repertuar jest ogromny i będzie co grać. Muzyka łączy – wszystkich. Dzieląc się radością z obcowania z polską muzyką i muzykami, pragniemy przypomnieć, że muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności. Zapraszamy do słuchania!

W celebrację ogólnopolskiego święta polskiej muzyki zaangażowani są wszyscy, dla których polska muzyka jest nieodłącznym elementem życia, a więc polscy Artyści, fani polskiej muzyki, a także firmy i organizacje z każdego segmentu polskiego rynku muzycznego. Słuchając polskich Artystów, wspieramy ich i polski rynek muzyczny!

Tego dnia (01.10) już po raz kolejny zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. Największe sklepy muzyczne i bileterie ponownie przygotowują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z Artystami na żywo.

Pomysł na kampanię zrodził się w 2019 roku z inicjatywy Agencji Artistars, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego. Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego – Artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje odpowiedzialne za produkcję, wydawanie, ochronę praw, dystrybucję i promocję muzyki, w tym podmioty sektora koncertowego oraz fanów, bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny – by wspólnie celebrując polską muzykę, np. słuchając jej częściej w radiu, telewizji bądź w streamingu, kupując płyty czy bilety na koncerty, przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej, poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku muzycznego, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo jego częściowego odmrożenia, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Lockdown dla wielu Artystów stał się także okazją do złapania twórczego oddechu i poszukiwania nowych inspiracji, co zaowocowało serią ciekawych nowości wydawniczych. Letni sezon koncertowy pokazał, jak bardzo zarówno fani, jak i Artyści są spragnieni koncertów na żywo. W serwisach streamingowych w Polsce notowania polskich utworów nieprzerwanie dominują nad zagranicznymi. Mimo pandemii, wartość polskiego rynku muzycznego wzrosła o 1% wobec roku poprzedniego generując przychody na poziomie ok. 434 mln PLN. Polacy w ubiegłym roku znacznie częściej słuchali muzyki w streamingu (aż o 62%), co przy jednoczesnym zmniejszeniu sprzedaży płyt, kaset czy winyli o 14,3%, przełożyło się na wzrost wydatków polskich konsumentów na muzykę per capita o 0,34 USD, czy ok. 1,29 zł do kwoty 9,57 zł (wydatki na streaming oraz muzykę na nośnikach cyfrowych i fizycznych).

Ten niewielki wzrost to dobry prognostyk, w niektórych krajach odnotowano spadek przychodów. Niemniej obserwując trendy rynków muzycznych u naszych sąsiadów, np. w Czechach, na Słowacji, w Rosji czy w krajach Bałtyckich, uświadamiamy sobie jak wiele jeszcze mamy wspólnie do zrobienia, by pozycja naszego kraju w światowych rankingach rynku fonograficznego rosła. Dla porównania w Czechach wartość lokalnego rynku w ujęciu rocznym wzrosła o 8,3%, na Słowacji o 14,1%, w Rosji aż o 30%, w krajach Bałtyckich (Estonia, Litwa i Łotwa) o 13%. Natomiast w ujęciu globalnym, światowy rynek muzyczny wzrósł o 7,4%.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja Empower Poland. Współorganizatorem 3. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAIKS. Kampanię można śledzić na Facebooku i Instagramie.

Zobacz także

2023-05-09, godz. 11:44 Przekraczać granice i dawać dobro. Wspólnie pomóżmy spełniać marzenia! W konkursie Radia Opole "Festiwal od kuchni" w ramach akcji 60 na 60 jest do zdobycia m.in. lot balonem marki Fly-Consulting. W tymże balonie odbyło się już… » więcej 2023-05-09, godz. 11:11 Gotuj z DJ-em Adamusem i śpiewaj z Pascalem Brodnickim! Słuchasz 60 na 60 kiedy gotujesz? Nucisz razem z nami największe przeboje z opolskiego amfiteatru mieszając w garnkach? Weź udział w nowej zabawie w cyklu… » więcej 2023-04-28, godz. 09:46 Codzienny autopilot Radia Opole! Cicho i ekologicznie "Gramy z klimatem" Każdego dnia reporterzy Radia Opole sprawdzają dla Państwa sytuację na opolskich drogach. Od dziś robimy to w sposób cichy i bardziej ekologiczny. Taki jest… » więcej 2023-04-17, godz. 14:51 Akcja edukacja - pomóż dziecku zrozumieć świat mediów Rozwijanie kompetencji medialnych u dzieci i młodzieży to klucz do odróżniania informacji fałszywych od prawdziwych. Wspieranie najmłodszych w poznawaniu… » więcej 2023-04-17, godz. 14:41 Półprawdy i kłamstwa: jak sobie z nimi radzić? - bezpłatny webinar #MEDIAchallenge: praktycznie o fact-checkingu oraz… Nieprawdziwe informacje, zwane także dezinformacją, fake newsami czy fałszywymi informacjami, to nic nowego. Jednak wraz z postępem technologicznym oraz coraz… » więcej 2023-04-05, godz. 09:30 Mistrz Tradycji. Wyjątkowa premiera filmu Sławomira Mielnika Opolski fotograf przez kilka miesięcy podglądał jak szkoli się przyszłe kroszonkarki w województwie opolskim. Sztuka zdobienia jaj jest niezwykle trudna… » więcej 2023-03-13, godz. 14:00 Muzyczna wiosna z DJ-em Adamusem w Radiu Opole! Adam Jaworski czyli znany i lubiany DJ Adamus będzie twarzą wiosennej kampanii Radia Opole pod hasłem „60/60” czyli „60 piosenek na 60-lecie KFPP w Opolu”… » więcej 2023-03-11, godz. 10:06 Marek Kamiński o pomocy młodym ludziom w spełnianiu marzeń W sobotni poranek gościem Radia Opole był polarnik, podróżnik i filozof - Marek Kamiński. W ramach swojej fundacji prowadzi on projekt LifePlanAcademy, w… » więcej 2023-02-23, godz. 15:03 Festiwal Roślin w Opolu - będziemy na miejscu w sobotę! Radio Opole rozkwita na wiosnę! Bądźcie z nami! Największy w Polsce targ roślin doniczkowych zawita do Opola już w najbliższy weekend do Hali Toyota Park przy ul. Oleskiej 70. Radio Opole będzie na miejscu… » więcej 2023-02-13, godz. 13:34 Cyfrowy detoks - jak wylogować się z cyberprzestrzeni? Niemal 70% całej populacji świata używa telefonu komórkowego, każdego dnia rośnie liczba kont w mediach społecznościowych. Nowe technologie to element… » więcej
23456
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »