Ideą programu Ambasador Marki Grupa Azoty jest zacieśnianie współpracy chemicznego koncernu ze środowiskiem uczelnianym. Działalność Ambasadora przybliża studentom i doktorantom perspektywy zawodowe, jakie oferują spółki Grupy. Hasło przewodnie aktualnej, 6. edycji programu, brzmi: GRUPA AZOTY – PRACODAWCA Z WYBORU.
- Zależy nam na tym, by do Grupy Azoty ZAK trafiali najlepsi specjaliści z różnych dziedzin – nie tylko ściśle związanych z chemią, czego przykładem jest nasz nowy Ambasador. Osoby zaangażowane w życie uczelni, które już na etapie studiów mają na swoim koncie naukowe i zawodowe osiągnięcia, potrafią zaktywizować innych i wesprzeć ich w poszukiwaniach pomysłu na swoją przyszłość. Ten program kreuje perspektywy dla obu stron, dlatego jest tak bardzo istotny – podkreśla dr hab. Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Grupy Azoty ZAK.
Do zadań Ambasadorów będzie należało budowanie pozytywnego wizerunku Grupy Azoty, jako pracodawcy z wyboru. Wybrani studenci i doktoranci będą m.in. organizować wydarzenia informacyjne, w tym z udziałem specjalistów z chemicznej Grupy, a także promować jej działalność na łamach mediów społecznościowych.
- Zdecydowałem się na udział w programie, ponieważ cenię pracę specjalistów i chcę się od nich uczyć. Uważam, że współpraca z Grupą Azoty ZAK przyniesie możliwości rozwoju oraz pozwoli uświadomić odbiorców o strategicznej pozycji marki – mówi Michał Naszkiewicz.
Ambasadorzy otrzymają benefity w postaci m.in. miesięcznego wynagrodzenia, możliwości poznania specyfiki pracy zakładu oraz zdobycia cennego doświadczenia biznesowego i zarządczego już na etapie kształcenia.
Michał Naszkiewicz – student prawa na Uniwersytecie Opolskim, specjalizacja: finansowo-podatkowa. Reprezentuje środowisko studenckie w Senacie Uczelni. Posiada również doświadczenie z działalności w Samorządzie Studenckim, gdzie pełnił funkcje Sekretarza oraz Zastępcy Przewodniczącego. Jest członkiem Koła Naukowego Prawa Cywilnego i Własności Intelektualnej WPiA UO. Od początku studiów angażuje się w projekty naukowe skierowane zarówno do studentów, jak i społeczności lokalnej. Działa w mediach studenckich i uczestniczy w organizacji eventów. Prowadzi własną działalność gospodarczą.