Radio Opole » OKT 2018 » 43. Opolskie Konfrontacje Teatralne / 'Klasyka …

43. Opolskie Konfrontacje Teatralne / "Klasyka Żywa"

2018-04-04, 20:30 Autor: Katarzyna Zawadzka

43. OKT: za kulisami praca wre. Przy festiwalu pracuje sztab ludzi

W kasie teatru zostały ostatnie bilety... [fot. Agnieszka Lubczańska]
W kasie teatru zostały ostatnie bilety... [fot. Agnieszka Lubczańska]
Opolskie Konfrontacje Teatralne od kuchni [fot. Barbara Więcek]
Opolskie Konfrontacje Teatralne od kuchni [fot. Barbara Więcek]
43. Opolskie Konfrontacje Teatralne "Klasyka Żywa" potrwają od 3 do 8 kwietnia 2018 [fot. Agnieszka Lubczańska]
43. Opolskie Konfrontacje Teatralne "Klasyka Żywa" potrwają od 3 do 8 kwietnia 2018 [fot. Agnieszka Lubczańska]
43. Opolskie Konfrontacje Teatralne "Klasyka Żywa" potrwają od 3 do 8 kwietnia 2018 [fot. Agnieszka Lubczańska]
43. Opolskie Konfrontacje Teatralne "Klasyka Żywa" potrwają od 3 do 8 kwietnia 2018 [fot. Agnieszka Lubczańska]
Opolskie Konfrontacje Teatralne to wysiłek wielu osób, także tych pracujących w ekipie technicznej czy zajmujących się koordynacją prób i spektakli.
Jak wyjaśnia Jarosław Piechowiak, koordynator ds. produkcji, jednym z najtrudniejszych elementów podczas festiwalu są przebudowy widowni. Dotyczy to zarówno dużej sceny, jak i Modelatorni. - Czasem w ciągu jednej nocy trzeba przebudować cały układ widowni o 180 stopni - tłumaczy. - To najtrudniejsze, jeśli chodzi o czas i logistykę, bo trzeba to zrobić w nocy. Jeden teatr wychodzi, drugi już chciałby wejść i montować. Trzeba od podstaw zbudować widownię z podestów takich standardowych metr na dwa, jesteśmy do tego przygotowani. Do naszych spektakli też budujemy widownię, jeśli ktoś zna spektakl "Śmierć przyjeżdża w środę", wie jak taka widownia może wyglądać. Taką widownię zbudowaliśmy np. dla Teatru Dramatycznego m. st. Warszawy - dodaje.

- Każdy ze spektakli ma inne wymagania dotyczące nagłośnienia i oświetlenia - wyjaśnia Robert Kondziela, koordynator pracowni akustyczno-oświetleniowej. - Na szczęście ostatnimi czasy mieliśmy możliwość doposażenia się w sprzęt wysokiej klasy, też nagłaśniający, także wiele rzeczy realizujemy własnym sumptem, aczkolwiek wymagania techniczne niektórych spektakli związane z akustyką są bardzo wysokie, więc posiłkujemy się także sprzętem bardzo wysokiej jakości dostarczonym z zewnątrz, spoza teatru. Ciekawostką jest spektakl ostatni, gdzie na scenie będzie bardzo głośny heavy metalowy band - dodaje.

Opolskie Konfrontacje Teatralne to nie tylko sześć dni wytężonej pracy w trakcie festiwalu, ale także kilkumiesięczne przygotowania, które go poprzedzają. Radio Opole jest patronem medialnym święta polskiej klasyki w Opolu.
Jarosław Piechowiak
Robert Kondziela

Zobacz także

1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »