Zamiast oczekiwania w kolejce, wizyta umówiona na konkretną godzinę i dokumenty wypełniane przed przyjściem do urzędu. Tak nyskie starostwo chce zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania koronawirusa.
Zmiany dotyczyć będą odwiedzających wydział komunikacji i transportu. Jak mówi starosta nyski Andrzej Kruczkiewicz, to właśnie tam każdego dnia pojawia się najwięcej osób.
- Wprowadzamy system indywidualnej obsługi klienta według zapisów telefonicznych. Chodzi na o to, żeby usprawnić działanie wydziału, ale przede wszystkim liczba osób, które tu przebywają stojąc w kolejce, żeby po prostu nie narażały one ani pracowników, ani samych petentów - wyjaśnia.
Wprowadzając nowe rozwiązania, Nysa wzorowała się na pomysłach strzeleckiego starostwa, w którym podobne zasady obowiązują od dziś.
Aby umówić się na wizytę wystarczy telefon pod jeden z numerów dostępnych na stronie internetowej urzędu. Ponadto starostwo zachęca do wcześniejszego wypełniania udostępnionych na portalu formularzy, aby skrócić czas potrzebny na wizytę w urzędzie.
Dodajmy, że zmiany nie dotyczą oddziałów zamiejscowych w Paczkowie, Otmuchowie, Głuchołazach i Korfantowie, gdzie z uwagi na mniejsze kolejki na razie nie ma konieczności ich wprowadzania.