Z kilkumiesięcznym poślizgiem ruszy modernizacja ulicy Kolejowej w Prudniku. Zakończenie tej inwestycji determinuje rozpoczęcie przebudowy strategicznego dla regionu mostu. Przebiega nim ruchliwa droga krajowa nr 40. Przeprawa ta przez kilka miesięcy będzie zamknięta.
- Finalizujemy uzgodnienia związane z ogłoszeniem przetargu na ulicę Kolejową, którą zarządza powiat - mówi starosta prudnicki Radosław Roszkowski. – W dokumentacji pojawiły się pewne nieścisłości i wolimy jej zawczasu uzgodnić, tak żeby nie było sytuacji, które spowodują kłopoty wykonawcze bądź na etapie rozliczenia tego projektu. Gruntowna przebudowa ulicy Kolejowej wiąże się z wymianą podbudowy, którą są betonowe płyty. Powstaną tam dwustronne ścieżki rowerowe. Poprawi się dostępność komunikacyjna miasta w tym dostęp do dworca kolejowego.
Szacunkowy koszt tego zadania przekracza cztery miliony złotych. Jego zakończenie przedłuży się najpewniej do wiosny przyszłego roku. Ulica Kolejowa ma być istotnym fragmentem objazdu na czas przebudowy prudnickiego mostu znajdującego się w ciągu drogi krajowej. Rozbiórka tej dziewiętnastowiecznej przeprawy ma ruszyć w kwietniu przyszłego roku.