Około 4 tys. osób z powiatu strzeleckiego rocznie korzysta z pomocy rzecznika konsumentów. W tym roku Małgorzata Płaszczyk-Waligórska udzieliła już ponad 500 porad i podjęła 110 interwencji. Dziś (19.03) w Powiatowym Centrum Kultury w Strzelcach Opolskich z okazji Światowego Dnia Konsumenta odbyło się spotkanie „Z rzecznikiem przy kawie”.
- Obecnie najwięcej mieszkańców przychodzi do mnie z rachunkami za prąd - mówi Małgorzata Płaszczyk-Waligórska. - Bo ceny bardzo wzrosły i konsumenci boją się, czy faktycznie coś jest nie tak, czy mają wyższe zużycie. Tych problemów związanych z rynkiem energetycznym jest stosunkowo najwięcej, ale to są naprawdę problemy od reklamacji obuwia, po usługi budowlane, sprawy bankowe, sprawy ubezpieczeniowe. Z każdej dziedziny, gdzie po jednej stronie jest przedsiębiorca, a po drugiej konsument – dodaje.
Było to już kolejne tego typu spotkanie. Część mieszkańców brała udział w poprzednich edycjach, część przyszła po raz pierwszy.
- Przyszliśmy, żeby kontynuować tradycję, bo chyba po raz czwarty czy piąty uczestniczę w tego typu imprezie. Bardzo mi się spodobało. Po raz pierwszy, myślę, że nie ostatni. A korzystała kiedyś pani z pomocy rzecznika? - Nie korzystałam nigdy. Chcemy się dowiedzieć, żeby się ustrzec różnych nieprzyjemności. Przed tymi kombinatorami nie dajemy się oszukać - mówią uczestnicy.
Każdy z uczestników otrzymał upominek, a z okazji 25-lecia powiatu strzeleckiego przygotowano również jubileuszowy tort.