Strefa widza na rynku, spotkania z artystami w kawiarence festiwalowej oraz nowe gwiazdy w alei - to niektóre atrakcje przygotowane przez Opole na czas 54. KFPP. - Organizacją samego festiwalu, z przejęciem całego ciężaru finansowego, zajmuje się Telewizja Polska, ale miasto chce pokazać, że nadal żyje festiwalem. Że jest to marka, na której nam zależy i którą chcemy wzmacniać - powiedział w Radiu Opole Łukasz Śmierciak, naczelnik wydziału promocji opolskiego ratusza.
- Będzie i nowość. Po raz pierwszy na rynku zagoszczą teledyski.
- Nawiązaliśmy współpracę ze znaną instytucją, Yach Film, która promuje polskie teledyski, teledyski polskich twórców. I te najlepsze będziemy mogli zobaczyć właśnie na opolskim rynku. Będzie to swego rodzaju nowość. Myślę, że będzie cieszyć się ona, ta inicjatywa, dużym zainteresowaniem i opolan i turystów - dodaje Śmierciak.
Imprezy okołofestiwalowe rozpoczną się już 14 września.
A sam 54. KFPP rusza w piątek 15 września. Muzyczne święto w amfiteatrze potrwa 3 dni. W piątek - dwa koncerty - muzyczny jubileusz Maryli Rodowicz, pt. "Wariatka tańczy - 50 lat na scenie" oraz koncert Debiuty. Drugi dzień festiwalu (16.09) to koncert Premier i występ Jana Pietrzaka, pt. "Z PRL-u do Polski". Na finał, 17 września, również będzie można posłuchać dwóch koncertów: "Od Opola do Opola" oraz "After Party".
Radio Opole jest patronem medialnym festiwalu.