900 minut na antenie Radia Opole dla 24 podmiotów uprawnionych informujących o referendum, które odbędzie się 6 września.
W Studiu M odbyło się losowanie kolejności emisji spotów informujących o pytaniach, na jakie będziemy musieli w referendum odpowiedzieć. Jedno z nich dotyczy zmiany ordynacji wyborczej i wprowadzenia JOW-ów, czyli Jednomandatowych Okręgów Wyborczych w wyborach do Sejmu.
- Dbamy o to, by wszystko przebiegło zgodnie z prawem - mówi Joanna Maksymowicz z opolskiej delegatury Krajowego Biura Wyborczego. - Musimy przestrzegać procedur, ponieważ jest to oficjalna forma i będziemy ją powielać w przypadku innych tego typu zdarzeń. Wyborów prezydenckich, parlamentarnych, czy samorządowych.
- Media publiczne, a takim nadawcą jest Radio Opole, mają obowiązek emitowania takich spotów - dodaje Tomasz Bazan, zastępca redaktora naczelnego. - Dotyczy to emisji takich spotów przy wszystkich takich okazjach, gdzie naród musi zadecydować o czymś ważnym. Mamy obowiązek część czasu antenowego poświęcić na prezentację stanowisk podmiotów uprawnionych, czy komitetów.
Spoty informacyjne będą emitowane przez dwa tygodnie.
Adam Wołek