Radio Opole » Wybory prezydenckie 2015 » Aktualności wyborcze

Aktualności wyborcze

2015-05-28, 14:20 Autor: Radio Opole

Bartłomiej Machnik o kampanii Dudy: „To była kampania totalna”

– Ostatnia kampania prezydencka pokazała, że działania kampanijne w internecie, a przede wszystkim w mediach społecznościowych, są bardzo ważne. Stają się powoli elementem niezbędnym – powiedział Bartłomiej Machnik, politolog specjalizujący się w tematyce nowych mediów.

Bartłomiej Machnik– Ja zaryzykuję taką tezę – oczywiście nie można tego porównywać w 100% – ale Andrzej Duda i jego aktywność w internecie była na miarę Baracka Obamy. Oczywiście, to jest inna skala, ale naprawdę to co zrobił Andrzej Duda przy pomocy mediów społecznościowych i w ogóle internetu, to rzeczywiście zasługuje na podziw – wyjaśnia rozmówca.

Andrzej Duda przekonał do siebie głównie młodych wyborców – 60 % elektoratu w wieku 18-29 lat to ludzie, którzy informacje czerpią głównie z sieci.

– Stopniowo zmniejsza się wpływ telewizji, właśnie na rzecz internetu – dodaje Machnik. Politolog podkreślał także, że w kampanii nie liczy się sama obecność w internecie, ale też tradycyjne wyjście do ludzi.

– Tu można powiedzieć, że to była kampania totalna. Oprócz tego, że media społecznościowe zostały zagospodarowane w sposób fenomenalny – tak to można nazwać – to również ta kwestia obecności wśród ludzi pomogła i była ona takim czynnikiem, który chyba zadecydował najmocniej jeśli chodzi o wygraną kandydata – wylicza rozmówca.

Politolog dodaje, że w mediach społecznościowych nie wystarczy po prostu być. – O sukcesie kampanii w sieci decyduje odpowiednie wyczucie klimatu i oczekiwań odbiorców obecnych w mediach społecznościowych. Jeśli kandydat i jego sztab tego nie zrobią, efekt może być zupełnie odwrotny – podsumowuje Bartłomiej Machnik.

Posłuchaj naszego rozmówcy:

Oprac. Justyna Krzyżanowska

Zobacz także

1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »