Radio Opole » Światowy Dzień Radia 2014 » Artykuły

Artykuły

2014-02-13, 13:07 Autor: Radio Opole

Radio broni się samo. ZDJĘCIA

- Galopujący rozwój Internetu czy telewizji nie doprowadzi do zaniku radia. Radio będzie się jednak zmieniało, będzie sięgało po nowe środki wyrazu i nowe technologie - podkreślał dziś (13.02) na naszej antenie dr Adam Drosik, politolog i medioznawca z Uniwersytetu Opolskiego. W Światowym Dniu Radia zapytaliśmy o to, jaka przyszłość czeka tradycyjne rozgłośnie radiowe.

Piotr Moc, Aneta Skomorowska i dr Adam Drosik

- Nie ma mowy o zastępowaniu jednego medium drugim, ale raczej o konwergencji, czyli mieszaniu się i łączeniu treści i formy. Powstanie więc nowa forma, ale to co dziś dla radia charakterystyczne - czyli głos, oddziaływanie na słuch - przetrwa - uważa dr Drosik.

- Przyszłość radia to Internet, a co za tym idzie, dodanie do dźwięku także obrazu, co już się często dzieje - zauważa medioznawca.

Natomiast to, co wyróżnia radio publiczne od rozgłośni komercyjnych to misja. To dzięki niej na antenie, poza muzyką, znajdziemy jeszcze liczne audycje tematyczne: kulturalne, społeczne, ekonomiczne, jak również te poświęcone mniejszościom narodowym i etnicznym czy niszowym gatunkom muzycznym.

- Także publicystyka funkcjonuje tu na dużo wyższym poziomie niż u nadawców komercyjnych - zaznacza dr Drosik.

- Nadawca publiczny daje duże pole do wypowiedzi, publicystyka oraz informacje są pogłębione, jest ich więcej. U nadawców komercyjnych jest to bardzo ubogie i okrojone - dodaje ekspert.

Zdaniem Adama Drosika największą przewagą i zaletą radia czy telewizji jest przekaz na żywo. To on gwarantuje prawdziwe emocje - takie jak na przykład komentowanie zmagań sportowych w Soczi i dzisiejszy złoty medal dla Justyny Kowalczyk.

Dodajmy, że z okazji Światowego Dnia Radia do godz. 17:00 nadajemy dziś program z naszego plenerowego studia na placu Wolności - gdzie zapraszamy wszystkich słuchaczy!


Krzysztof Rapp

Zobacz także

123
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »