Radio Opole » O Radiu » Radio Opole poleca » 1 października Dzień Polskiej Muzyki 2021! Słuchając…
2021-09-29, 14:49 Autor: oprac. AL, źródło: Fundacja Empower Poland

1 października Dzień Polskiej Muzyki 2021! Słuchając polskich artystów, wspieramy ich i polski rynek muzyczny!

Dzień Polskiej Muzyki 2021
Dzień Polskiej Muzyki 2021
Radio Opole 1 października włącza się do kampanii Dzień Polskiej Muzyki. To akcja rozgłośni regionalnych Polskiego Radia z Grupy Audytorium 17. Odbywa się już po raz trzeci. Tego dnia polska muzyka zdominuje naszą antenę główną. Już od 6:00 rano do wieczora będzie można posłuchać wyłącznie polskich piosenek. Repertuar jest ogromny i będzie co grać. Muzyka łączy – wszystkich. Dzieląc się radością z obcowania z polską muzyką i muzykami, pragniemy przypomnieć, że muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności. Zapraszamy do słuchania!

W celebrację ogólnopolskiego święta polskiej muzyki zaangażowani są wszyscy, dla których polska muzyka jest nieodłącznym elementem życia, a więc polscy Artyści, fani polskiej muzyki, a także firmy i organizacje z każdego segmentu polskiego rynku muzycznego. Słuchając polskich Artystów, wspieramy ich i polski rynek muzyczny!

Tego dnia (01.10) już po raz kolejny zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. Największe sklepy muzyczne i bileterie ponownie przygotowują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z Artystami na żywo.

Pomysł na kampanię zrodził się w 2019 roku z inicjatywy Agencji Artistars, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego. Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego – Artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje odpowiedzialne za produkcję, wydawanie, ochronę praw, dystrybucję i promocję muzyki, w tym podmioty sektora koncertowego oraz fanów, bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny – by wspólnie celebrując polską muzykę, np. słuchając jej częściej w radiu, telewizji bądź w streamingu, kupując płyty czy bilety na koncerty, przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej, poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku muzycznego, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo jego częściowego odmrożenia, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Lockdown dla wielu Artystów stał się także okazją do złapania twórczego oddechu i poszukiwania nowych inspiracji, co zaowocowało serią ciekawych nowości wydawniczych. Letni sezon koncertowy pokazał, jak bardzo zarówno fani, jak i Artyści są spragnieni koncertów na żywo. W serwisach streamingowych w Polsce notowania polskich utworów nieprzerwanie dominują nad zagranicznymi. Mimo pandemii, wartość polskiego rynku muzycznego wzrosła o 1% wobec roku poprzedniego generując przychody na poziomie ok. 434 mln PLN. Polacy w ubiegłym roku znacznie częściej słuchali muzyki w streamingu (aż o 62%), co przy jednoczesnym zmniejszeniu sprzedaży płyt, kaset czy winyli o 14,3%, przełożyło się na wzrost wydatków polskich konsumentów na muzykę per capita o 0,34 USD, czy ok. 1,29 zł do kwoty 9,57 zł (wydatki na streaming oraz muzykę na nośnikach cyfrowych i fizycznych).

Ten niewielki wzrost to dobry prognostyk, w niektórych krajach odnotowano spadek przychodów. Niemniej obserwując trendy rynków muzycznych u naszych sąsiadów, np. w Czechach, na Słowacji, w Rosji czy w krajach Bałtyckich, uświadamiamy sobie jak wiele jeszcze mamy wspólnie do zrobienia, by pozycja naszego kraju w światowych rankingach rynku fonograficznego rosła. Dla porównania w Czechach wartość lokalnego rynku w ujęciu rocznym wzrosła o 8,3%, na Słowacji o 14,1%, w Rosji aż o 30%, w krajach Bałtyckich (Estonia, Litwa i Łotwa) o 13%. Natomiast w ujęciu globalnym, światowy rynek muzyczny wzrósł o 7,4%.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja Empower Poland. Współorganizatorem 3. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAIKS. Kampanię można śledzić na Facebooku i Instagramie.

Zobacz także

2021-11-24, godz. 11:48 „Tam, gdzie nie pada” – Radio Opole zaprasza na wyjątkowe słuchowisko! Kiedy ruszali ze Śląska, byli przekonani, że znajdą nowe, lepsze życie. Po pokonaniu tysięcy kilometrów przekonali się, że łatwo nie będzie. Jednak… » więcej 2021-11-24, godz. 11:47 Przed nami premiera sesji nagraniowej Józefa Skrzeka w Studiu M im. SBB Radia Opole! „Josephine” w zestawieniu z 2021 roku to osobista, niezwykle sentymentalna muzyczna opowieść artysty, sięgająca kompozycjami do pierwszych solowych albumów… » więcej 2021-11-23, godz. 14:15 Opolska fundacja „Wypłyń na głębię” wśród laureatów VI edycji Nagrody Prezydenta RP „Dla Dobra Wspólneg… 22 listopada 2021 r. (poniedziałek) o godz. 12:00 w Pałacu Prezydenckim odbyła się Gala finałowa VI edycji Nagrody Prezydenta RP „Dla Dobra Wspólnego”… » więcej 2021-11-20, godz. 09:14 "Niespotykana nagonka na funkcjonariuszy". List otwarty w obronie polskich żołnierzy W czasie kryzysowej sytuacji na granicy polsko-białoruskiej, w czasie niespotykanej nagonki na funkcjonariuszy mundurowych: żołnierzy, policjantów, strażników… » więcej 2021-11-17, godz. 13:51 Sytuacja na granicy polsko-białoruskiej. Oficjalne źródło informacji Na przestrzeni ostatnich miesięcy władze Białorusi nasilają wobec Unii Europejskiej działania o charakterze wojny hybrydowej. Organizowana przy udziale służb… » więcej 2021-11-12, godz. 19:17 "Królewna Julwita z Kukoldowy (jakie czasy, taka bajka)" - komedia słowno-muzyczna Radia Opole! Królewna Julwita jest krnąbrną, niewychowaną panną, która chciałaby wyjść za mąż. Wierzy, że pomoże jej w tym udział w "Talent Szołmie". Problem… » więcej 2021-11-10, godz. 10:51 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości w Radiu Opole W najbliższy czwartek (11.11) przypada 103. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach zaborów (1795-1918). Przypomnijmy, że odzyskiwanie… » więcej 2021-10-21, godz. 08:36 Dobry moment w Radiu Opole! Przedpołudniowe pasmo Radia Opole to Dobry moment na rozmowy z zaproszonymi gośćmi, a także z naszymi słuchaczami! W audycji poruszamy dużo tematów społecznych… » więcej 2021-10-19, godz. 13:35 ZAKSA Kędzierzyn-Koźle walczy o Superpuchar Polski - transmisja w Radiu Opole Dwóch gigantów: Jastrzębski Węgiel i Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, a trofeum tylko jedno. W środę (20.10) poznamy zwycięzcę Superpucharu Polski… » więcej 2021-10-13, godz. 14:37 Po mszy świętej zadbaj o zdrowie! Zapraszamy do mobilnego punktu szczepień Jeśli jeszcze nie zaszczepiłeś się przeciwko Covid-19, już w najbliższą niedzielę będziesz mógł to zrobić po mszy świętej. A wszystko dzięki kolejnej… » więcej
1112131415
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »