Dwa odmienne dzieła złożyły się na program tegorocznych koncertów pasyjnych w Filharmonii Opolskiej. W pierwszej części piątkowego (12.04) wieczoru zabrzmiało słynne "Stabat Mater" G.B. Pergolesiego, choć w nietypowej wersji, bo z udziałem chóru żeńskiego, sopranistki Marzeny Michałowskiej i kontratenora Piotra Olechy.
- Czułam na koncercie, że orkiestra oddycha z nami - przyznaje Marzena Michałowska. - To było bardzo inspirujące i bardzo rzadkie, czysta przyjemność śpiewania tutaj w Opolu.
Kontratenor Piotr Olech dodaje natomiast, że samo dzieło także inspiruje i motywuje do odpowiedniego operowania głosem, adekwatnie do treści słownej, choć w utworze nie brak śpiewnych i subtelnych fragmentów.
- Rzeczywiście musimy głosem zrobić coś takiego, żeby ta anielskość, czy ciepło były na pierwszym planie - wyjaśnia artysta.
Drugą część koncertu wypełniła instrumentalna kompilacja fragmentów opery Richarda Wagnera "Parsifal" w opracowaniu Henka de Vliegera, wzbogacona wizualnie poprzez specjalnie przygotowane oświetlenie. Przypomnijmy, że w utworze tym pojawia się nie tylko powiększony skład orkiestry symfonicznej, ale także unikatowy instrument zwany "dzwonami wagnerowskimi", sprowadzony na potrzeby koncertu do Opola. Dodajmy, że koncert z cyklu "Wielki Post - wielka muzyka" zabrzmi ponownie w dzisiejszy (13.04) wieczór o godzinie 18:00. Radio Opole jest patronem medialnym wydarzenia.