Opolski ZUS do przedsiębiorców: nie kopiujcie bezrefleksyjnie podpisu Jan Kowalski. Błędy we wnioskach wydłużają wypłatę świadczeń z tarczy antykryzysowej
Opolski ZUS apeluje do przedsiębiorców o uważne i rzetelne wypełnianie dokumentów składanych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Do opolskich placówek Zakładu wpłynęło do tej pory 16,5 tys. wniosków o pomoc - o zwolnienie z obowiązku opłacania składek, o wypłatę świadczenia postojowego czy odroczenie terminu płatności składek. - Jeśli w dokumentach są błędy, to ich rozpatrywanie może się przedłużyć - tłumaczy Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik ZUS w Opolu.
- Poprawnie wypełniony wniosek pomaga w automatycznym rozpatrzeniu sprawy. Jeśli
w odpowiednim miejscu nie ma podpisu, numer konta bankowego jest zbyt krótki albo zamiast wynagrodzenia wpisana jest stawka godzinowa, to takie sprawy musimy wyjaśniać, a to trwa - tłumaczy Sebastian Szczurek. - W takich sytuacjach musimy kontaktować się z wnioskodawcą, a to z kolei wydłuża wypłatę świadczenia - stwierdza.
Jak tłumaczy regionalny rzecznik ZUS, zdarzają się sytuacje, w których wnioskodawca bezrefleksyjnie kopiuje dane ze wzorów formularzy udostępnionych na stronie urzędu i zostawia umieszczony tam podpis: Jan Kowalski. - To się zdarza coraz częściej - dodaje.
- Innym błędem jest wysyłanie skanów dokumentów na adres mailowy Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. To nie jest kanał do dostarczania wniosków o wypłatę świadczeń czy o zwolnienie z opłacania składek. Warto zatem przyłożyć się do starannego wypełnienia druków - mówi rzecznik opolskiego ZUS. - To pomoże w szybkim rozstrzygnięciu sprawy - dodaje Sebastian Szczurek.
Wnioski do ZUS można składać elektronicznie - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego, kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
w odpowiednim miejscu nie ma podpisu, numer konta bankowego jest zbyt krótki albo zamiast wynagrodzenia wpisana jest stawka godzinowa, to takie sprawy musimy wyjaśniać, a to trwa - tłumaczy Sebastian Szczurek. - W takich sytuacjach musimy kontaktować się z wnioskodawcą, a to z kolei wydłuża wypłatę świadczenia - stwierdza.
Jak tłumaczy regionalny rzecznik ZUS, zdarzają się sytuacje, w których wnioskodawca bezrefleksyjnie kopiuje dane ze wzorów formularzy udostępnionych na stronie urzędu i zostawia umieszczony tam podpis: Jan Kowalski. - To się zdarza coraz częściej - dodaje.
- Innym błędem jest wysyłanie skanów dokumentów na adres mailowy Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. To nie jest kanał do dostarczania wniosków o wypłatę świadczeń czy o zwolnienie z opłacania składek. Warto zatem przyłożyć się do starannego wypełnienia druków - mówi rzecznik opolskiego ZUS. - To pomoże w szybkim rozstrzygnięciu sprawy - dodaje Sebastian Szczurek.
Wnioski do ZUS można składać elektronicznie - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego, kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.