Radio Opole » Radio Opole w powiecie kluczborskim (DAB+) » Informacje z powiatu kluczborskiego

Informacje z powiatu kluczborskiego

2020-03-15, 13:13 Autor: Monika Matuszkiewicz

Coraz więcej osób zna swoje prawa w kwestii reklamacji czy odstąpienia od umowy. 15 marca to Światowy Dzień Konsumenta

[fot. AFRO]
[fot. AFRO]
Ponad 3 tysiące osób rocznie w Opolu korzysta z bezpłatnych porad prawnych udzielanych przez rzeczników praw konsumenta. W ubiegłym roku miejskiemu rzecznikowi udało się odzyskać pół miliona złotych na rzecz seniorów, którzy zostali oszukani przez firmy organizujące pokazy. Świadomość konsumentów wzrasta. Coraz więcej z nas potrafi zwrócić lub zareklamować produkt, który nie spełnia oczekiwań.
- W trakcie porady prawnej pomagamy przygotować projekt pisma, z którym konsument musi zgłosić się do przedsiębiorcy - mówi Bartosz Gierłach, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Opolu. - Zdarzają się przypadki, kiedy konsument wyczerpał próbę samodzielnego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą. W tej sytuacji składa wniosek do rzecznika, o prośbę podjęcia interwencji w tej sprawie. Zawsze przyjmujemy taki wniosek, później go rozpatrujemy i jeżeli zauważamy zasadność rozstrzeń konsumenta to występujemy z pisemny wnioskiem do usługodawcy, o to żeby w wyznaczonym przez nas terminie udzielił pisemnych wyjaśnień i zaproponował sposób polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Najczęściej reklamujemy obuwie, odzież, sprzęt elektroniczny, jak również różnego rodzaju usługi, w tym imprezy turystyczne. Zdarzają się także wyjątkowe reklamacje.

- Miałem sprawę dotyczącą reklamacji kota, który miał patologiczną wadę układu pokarmowego i zmarł. Nabywczyni tego kota, która kupiła go w hodowli za kilka tysięcy złotych była nieusatysfakcjonowana i chciała zwrotu kosztów. Był też przypadek, że pan reklamował usługę przewozową. Wysłał córce do Irlandii zamrożone, ugotowane pierogi, które po podróży, mimo, że były zabezpieczone, rozmroziły się i dostarczone zostały w formie papki - mówi Janusz Kuliberda, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Kluczborku.

Każdy przypadek jest rozpatrywany przez rzecznika praw konsumenta indywidualnie. Coraz większa jest skuteczność rozwiązywania sporów poza sądami. Wiele porad dla konsumentów udzielanych jest za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dodajmy, że dziś (15.03) obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
Bartosz Gierłach
Janusz Kuliberda

Zobacz także

2020-03-18, godz. 14:12, Wiadomości z regionu Zawieszono do odwołania większość kursów gminnej komunikacji autobusowej w Kluczborku Ograniczenie kursowania gminnej komunikacji autobusowej to kolejny krok władz Kluczborka w związku z wprowadzeniem stanu epidemicznego. » więcej 2020-03-18, godz. 14:10, Kultura i rozrywka Opolski Kurator Oświaty nie zgadza się na likwidację MDK-u w Kluczborku. "Decyzja oderwana od naszej rzeczywistości finansowej" Jest negatywna opinia Opolskiego Kuratora Oświaty wobec planu likwidacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku. Argument finansowy nie wystarczy. » więcej 2020-03-18, godz. 08:15, Wiadomości z regionu Większość opolskich aresztów śledczych i zakładów karnych wstrzymuje widzenia z osadzonymi Areszty Śledcze w Opolu i Prudniku oraz zakłady karne w Brzegu, Grodkowie, Nysie i w Kluczborku od dziś (17.03) na siedem dni wstrzymują widzenia z osadzonymi. » więcej 2020-03-17, godz. 18:00, Wiadomości z regionu Burmistrz Kluczborka apeluje do mieszkańców o ostrożność i pomoc grupom najbardziej zagrożonych koronawirusem 'Musimy działać razem i oddzielnie' - w ten sposób burmistrz Kluczborka Jarosław Kielar zwrócił się do mieszkańców w obliczu zagrożenia koronawirusem. » więcej 2020-03-17, godz. 15:38, Gospodarka Zawieszone płatności za parkingi w Kluczborku. Chodzi o niedotykanie biletomatów Władze Kluczborka zawiesiły dzisiaj (17.03) odpłatność za parkingi w centrum miasta wobec stanu epidemicznego. » więcej
281282283284285286287
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »